نهال را جایگزین کاشت سبزه‌های هفت سین کنید

خبرمهم: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به شهروندان همدانی توصیه کرد برای حفاظت از محیط زیست کاشت نهال را جایگزین کاشت سبزه‌های هفت سین کنید.

اسفندیارخزایی اظهار کرد: کاشت سبزه در اسفندماه و استفاده از آن برای سفره هفت سین از قدیم الایام مرسوم بوده همچنین در گذشته همه چیز فراهم بوده و مردم با کمبود مواد غذایی مواجه نبودند اما امروزه باید از غلات موجود محافظت و از هدر رفت آن خودداری کنیم، همچنین نسبت به نگهداری از محیط زیست حساسیت نشان دهیم.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی افزود: کاشت سبزه را می‌توان با جایگزین کردن کاشت نهال به فرهنگ بسیار خوب و پسندیده تبدیل کنیم چراکه کاشت نهال نیز مانند کاشت سبزه، نشان سبزی داشته و آداب و رسوم نوروز را بهم نمی‌ریزد.

خزایی ادامه داد: کاشت سبزه علاوه بر هدر رفت غله مورد نظر به محیط زیست آسیب می‌رساند چرا که بر اساس فرهنگ مرسوم در روز ۱۳ فروردین ماه این سبزه‌ها در طبیعت رها می‌شوند و حتی در برخی موارد شاهد رها سازی آن‌ها درون رودخانه‌ها هستیم که تمامی این موارد آسیب به طبیعت و در نهایت ضربه زدن به نسل آینده است.

مدیر کل منابع طبیعی خاطرنشان کرد: کاشت نهال علاوه بر حفاظت از آب و تثبیت خاک موجب تولید اکسیژن شده و به حفظ طبیعت کمک می‌کند اما کاشت سبزه این چنین نبوده و امیدواریم فرهنگ کاشت نهال جایگزین کاشت سبزه نوروز شود./ایسنا

خروج از نسخه موبایل