اجتماعی

چتر نظارتی سینما را افزایش می دهیم

خبرمهم: منتظری در خصوص جلسه اخیر کمیسیون با وزیر ارشاد، گفت: اخیرا جلساتی در خصوص جشنواره فیلم فجر با وزیر ارشاد داشتیم که محور اصلی معطوف به ارتقاء جشنواره بود و نقدی هم به مسایل حاشیه ای جشنواره زده شد که تدابیری اتخاذ شود تا شاهد این صحنه‌ها در جشنواره فیلم فجر نباشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید تنوع برنامه‌ها را بیشتر کند، گفت: هر چه تولیدات را تنوع بیشتری دهیم که مخاطب حق انتخاب داشته باشد، همراهی آنها هم با ما بیشتر می‌شود در غیر اینصورت جامعه سراغ رسانه های دیگر خواهد رفت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، غلامرضا منتظری با اشاره به عملکرد صدا و سیما در تولید برنامه‌های شاد در دوران کرونا، اظهار کرد: موفقیت یک رسانه در این است که بتواند پاسخگوی نیازهای اساسی جامعه باشد و برای این امر باید ذائقه مخاطب را در نظر بگیرد؛ بین کشش و کوشش، رابطه معناداری است و اگر نسبت به اثر سینمایی کشش نداشته باشیم، کوشش برای تماشا و شنیدن هم نخواهیم داشت پس این امر در حوزه رسانه اصل است که باید به آن توجه شود.

تولیدات صدا و سیما به گونه‌ای باشد که به مخاطب حق انتخاب دهد

او در ادامه در خصوص تنوع تولیدات در صدا و سیما، گفت: هر چه تولیدات را تنوع بیشتری دهیم که مخاطب حق انتخاب داشته باشد، همراهی آنها هم با ما بیشتر می‌شود در غیر اینصورت جامعه سراغ رسانه های دیگر خواهد رفت؛ نکته مهم بعدی توجه به حوزه شادمانه ها است. در نظرسنجی هایی که صداو سیما انجام می دهد، مشخص شده که مردم به سریال های طنز مثل پایتخت علاقه زیادی دارند؛ جامعه به دلیل شرایط کرونا، دچار آسیب دیدگی شدید روحی شده، شادی و نشاط در خانواده ها دیده نمی شود و افسردگی سرایت پیدا کرده است لذا باید ضریب آثار شادمانه را افزایش دهیم.

صدا و سیما در تولید برنامه‌های شاد موفق نبود

در مناسبت‌ها به پخش چند موسیقی اکتفا می‌شود منتظری تصریح کرد: فطرت آدمی اینگونه است که علاقه به شادمانه ها دارند که باید برای آن طرح داشته باشیم؛ اما متاسفانه صدا و سیما در این خصوص عملکرد مناسبی نداشته و مثلا وقتی مناسبتی مثل ولادت پیش می آید، در نهایت به پخش چند موسیقی اکتفا می‌کنیم. خوشبختانه با توجه به توانمندی خوبی که بین جامعه هنری و ادبی ما وجود دارد این کار شدنی است و امیدواریم در دور جدید ریاست سازمان که بر عهده آقای جبلی است، شاهد گام‌های اساسی تری در این خصوص باشیم.

منتظری در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص جلسه اخیر کمیسیون با وزیر ارشاد، گفت: اخیرا جلساتی در خصوص جشنواره فیلم فجر با وزیر ارشاد داشتیم که محور اصلی معطوف به ارتقاء جشنواره بود و نقدی هم به مسایل حاشیه ای جشنواره زده شد که تدابیری اتخاذ شود تا شاهد این صحنه‌ها در جشنواره فیلم فجر نباشیم.

چتر نظارتی سینما را افزایش می دهیم

او ادامه داد: اولین مساله ای که مورد توافق قرار گرفت، ترسیم افق و چشم انداز سینمای ایران تحت عنوان سینمای تراز انقلاب اسلامی بود و ایشان قول دادند که این کار انجام شود زیرا تا زمانی که این چشم‌انداز را نداشته باشیم، سنجش و ارزیابی مفهومی ندارد و نمی توانیم بگوییم رشد داشتیم یا نه و اگر این تراز را مشخص کنیم، سیمرغ هم معنادار می شود. پیشنهاد بعدی تعریف سامانه نظارتی کارآمد و موثر از سناریو تا اکران است و به همین نسبت چتر نظارتی را در سینما افزایش می‌دهیم که سبب ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات ما خواهد شد و باید بپذیریم که مردم بر اساس این آرم و برند، فیلم را نگاه می کنند.

نقش جوانان در حوزه سینما پررنگ‌تر شود

منتظری در پایان خاطرنشان کرد: نکته پایانی بحث کادرسازی و تربیت نیروهای جوان و مستعد در حوزه سینما است که در گام دوم انقلاب انتظار داریم شاهد نقش افرینی بیشتر چهره های جوان باشیم که مورد توافق قرار گرفت و در پایان وزیر ارشاد قول دادند که به زودی چشم انداز وزارت فرهنگ و ارشاد را به کمیسیون تقدیم کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا