اجتماعی

آغاز بارش‌ها از فردا در نیمه غربی کشور و دامنه جنوبی البرز

خبرمهم: معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده با ورود سامانه بارشی به کشور در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی سامانه بارشی امشب از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود ودر جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و زاگرس مرکزی روز آینده پنجم اسفند شدت بارش‌ها خواهد بود و بارش در جنوب غرب و غرب کشور، شمال غرب، دامنه جنوبی البرز مرکزی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه هفتم اسفند بارش در همین مناطق به صورت متناوب پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از شرق و شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت. روز شنبه در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور، همچنین استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی و غربی حدود سه درجه کاهش دمای موقت خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز یکشنبه هشتم اسفند در اردبیل و گیلان بارش پراکنده خواهیم داشت، همچنین در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران بارش باران و در برخی از نقاط برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی از این مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدازظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۸ درجه خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و سنندج و زنجان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا