اجتماعی

فضای مجازی یک فضای بی در و دروازه است !!!

خبرمهم: امام جمعه قم: فضای مجازی یک فضای بی در و دروازه است که خیلی از کشورها موانعی برای آن ایجاد می کنند تا هر چیزی در این فضا منتشر نشود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، امام جمعه قم با بیان اینکه مردم در امر عفاف و حجاب می توانند بهترین ناظر باشند، گفت: نباید ذوق مردم را در امر به معروف و نهی از منکر بسوزانیم و به آنها بگوییم به شما مربوط نیست زیرا مردم بهترین ناظر هستند به شرطی که برخی با تبلیغات و عملکرد خود کار مردم و مسئولان را خنثی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد عفاف و حجاب کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با تبریک میلاد امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: این یک قاعده و ضابطه قرآنی است که اگر بخواهیم تغییری در جامعه ایجاد شود بنا نیست خدا تغییر را ایجاد کند بلکه خود مردم باید بخواهند و علاوه بر اراده عمل هم پشتوانه اش باشد.

با نیروهایی که به تغییر باور ندارند نمی توان تغییر ایجاد کرد

وی افزود: نسبت به بدنه دولت هم کار اول توضیح و توجیه است و باید اهداف و مأموریت ها را به آنها تفهیم کرد زیرا بسیاری از افراد که در ادارات کار می کنند تابع هستند و نگاه می کنند که مدیر یا رئیس چه می گوید و از آنها چه می خواهد و به همان عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به این که با اکثریت نیروها با زبان توضیح و توجیه می شود کار کرد، گفت: ما دو رسالت داریم که یکی کار خوب کردن است و دیگری احیای نیروها است تا خوب و در جهت مثبت کار کنند.

وی ادامه داد: فقط تعداد کمی از افراد هستند که شرارت دارند و نمی خواهند که اطاعت کنند که با این افراد باید مثل خود آنها برخورد کنیم و نمی‌شود که با همه انعطاف و ترحم داشته باشیم.

سعیدی با اشاره به این فرمان رهبر معظم انقلاب که کالای قاچاق را باید نابود کرد و از بین برد، افزود: برخی افراد در برابر فرمان مقام معظم رهبری دلسوزی از خود نشان می دهند.

وی فضای مجازی را یک فضای بی در و دروازه دانست که خیلی از کشورها موانعی برای آن ایجاد می کنند تا هر چیزی در این فضا منتشر نشود، افزود: در صدر اسلام هم یکی از عللی که تبلیغات و فرمایشات پیامبر(ص) را خنثی می کرد کارهایی بود که ابولهب انجام می داد که از نزدیکان پیامبر بود و بر علیه ایشان تبلیغات و شلوغ کاری می کرد تا پیامبر(ص) نتوانند حرف بزنند و مردم حرف پیامبر(ص) را گوش ندهند.

سعیدی با بیان اینکه مردم در امر عفاف و حجاب می توانند بهترین ناظر باشند، گفت: نباید ذوق مردم را در امر به معروف و نهی از منکر بسوزانیم و به آنها بگوییم به شما مربوط نیست زیرا مردم بهترین ناظر هستند به شرطی که برخی با تبلیغات و عملکرد خود کار مردم و مسئولان را خنثی نکنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تبلیغات ما در جامعه نباید با حرف آمران به معروف و ناهیان از منکر تضاد داشته باشد، افزود: از کارهای هیجانی هم باید پرهیز کنیم و این طور نباشد که در یک خیابان و یک شهر قوانین را اجرا کنیم و بقیه شهر و کشور را رها کنیم./عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. امروز دسترسی آسان ، سریع و گسترده به فضاهای مجازی یک نیاز واقعی و ضروری برای رشد جوامع است و نقش فضای مجازی در پیشبرد دانش و علوم در زمینه های مختلف ، تکنولوژی ،فرهنگ ، اقتصاد و تجارت بیشتر از آسیب هایی است که به دلیل نا آگاهی ها و یا غرض ورضی ها است و از پایه باید آموزش صحیح و کاربردی نحوه استفاده از فضای مجازی داده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا