اجتماعی

کارت واکسن، شرط شرکت در آئین اعتکاف

خبرمهم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت آئین معنوی اعتکاف با رعایت موازین بهداشتی در تعدادی از مساجد استان برگزار خواهد شد و مومنانی که هر سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند با در دست داشتن کارت واکسن و مدارک می‌توانند در این مراسم حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آئین معنوی اعتکاف با رعایت موازین بهداشتی در تعدادی از مساجد استان برگزار خواهد شد و مومنانی که هر سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند با در دست داشتن کارت واکسن و مدارک می‌توانند در این مراسم حضور یابند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همزمان با ایام‌البیض آئین اعتکاف مومنان در شهر اردبیل در قالب هشت مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده شده است.

وی افزود: برای آقایان مساجد امام علی کارشناسان، المهدی حافظ، الغدیر شورابیل، مسجد جامع و اعظم و حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا تدارک دیده شده تا مراسم معنوی اعتکاف را انجام دهند.

او گفت: برای بانوان نیز مسجد سادات علی‌آباد و الزهرا (س) شهرک آزادی تدارک دیده شده تا در ایام اعتکاف از فرصت به وجود آمده برای برداشتن توشه معنوی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال در کنار دعا و نیایش سخنرانی و محفل انس با قرآن برای مؤمنان تدارک دیده شده است تا در مدت سه روز گوشه‌نشینی و خلوت در مساجد بتوانند حال و هوای معنوی خود را اعتلا دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز حداقل یک مسجد برای اعتکاف آقایان و یک مسجد نیز برای اعتکاف بانوان تدارک دیده شده که مؤمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی در جریان برگزاری این آئین معنوی قرار بگیرند.

آئین اعتکاف از اذان صبح ۱۳ رجب آغاز و تا اذان مغرب ۱۵ رجب ادامه خواهد یافت./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا