اجتماعی

قانون استفاده پلیس از سلاح گرم تغییر میکند

خبرمهم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز گفت قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر خواهیم داد.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز و ضمن تسلیت به خانواده بزرگ نیروی انتظامی، اظهار داشت: آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته اقداماتی رقم خورد که باعث شد اقتدار نیروهای انتظامی کشور دچار خدشه شود که نتیجه آن اتفاق افتادن چنین مواردی برای نیروهای انتظامی شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه برگرداند.

عزیزی افزود: در مقابل، دولت و پلیس می توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند و مجلس یازدهم  هم تا به ثمر رسیدن آن، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی بیان داشت: قطعاً بعد از بازگشایی مجلس شورای اسلامی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح خواهد شد تا قانون استفاده از سلاح رفع شود و اقتدار به پلیس کشور بازگردد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا