اجتماعی

پدری که درحین غذا دادن گلویش توسط شیران دریده شد!

خبرمهم: شیرهایی که از اوج گرمای تابستان 96 بر دستان نگهبان باغ وحش اراک بزرگ شده و جان گرفته بودند، در اوج سرمای زمستان 1400 و در یک حادثه تلخ جان او را گرفتند.

اوج گرمای تابستان سال ۹۶ بود که خبر مسرت‌بخش تولد دو قلاده شیر در باغ‌وحش اراک، لبخند شادی را بر لبان دوستداران حیات‌وحش نشاند و علاقمندان بسیاری را برای دیدن این توله شیرها راهی باغ وحش‌کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، ماده شیر آفریقایی پارک وحش اراک که پیش از این در نخستین زایمان خود در پنجم خرداد ماه سال ۹۳، یک توله شیر را در سن ۲ سال و ۲ ماهگی به دلیل بیماری عفونت از دست داده بود، در دومین زایمان در ۱۵ مرداد سال ۹۶ صاحب دو توله شیر شد.

باغ وحش اراک به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی در حاشیه جنوب شرقی شهر اراک واقع در فضایی به وسعت ۳۲ هکتار ایجاد شده است.

در این پارک وحش ۴۵ گونه جانوری از جمله شیر، قوچ و میش، بز وحشی، مرال (گاو کوهی)، گوزن زرد، عقاب طلایی، خرس قهوه‌ای، اسب، جغد شاخدار، غاز وحشی، مرغ لهستانی، کبک و قرقاول، شتر دو کوهان، درنا و مرغ دریایی، سارگپه، شتر مرغ، گوزن زرد ایرانی، سگ تازی، سگ پودل، گرگ، کبوتر، آکواریوم ماهی، گراز، خوک، شغال، گربه وحشی، طاووس، خرگوش، بوقلمون، مرغ شاخدار، کفتار، میمون رزوس، رودک (گورکن) و شاه بوف نگهداری می‌شود.

مرادعلی عباسی سرپرست وقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک در خصوص تولد این بچه‌ شیرها اظهار کرده بود:  زیستگاه مناسب و طبیعی برای شیرهای پارک وحش اراک فراهم شده و هم اینک ۲ قلاده شیر متولد شده در قفسی جداگانه در کنار مادر و زیر نظر متخصص حیوانات نگهداری می‌شوند.

مدیر پارک وحش اراک نیز در سخنانی اعلام کرده بود: شیر آفریقایی از گونه‌های کمیاب است اما هنوز در معرض خطر انقراض قرار ندارد.

دهم بهمن ماه و در اوج سرمای زمستان امسال بعد از گذشت ۴ سال و نیم از عمر شیرها، حمله آنها به یکی از نگهبان باغ وحش اراک و از پای در آوردن او، بار دیگر این شیرهای آفریقایی را خبرساز کرد.

در این حادثه ناگوار نصرالله اسفندانی یکی از پرسنل باغ وحش اراک که از زمان متولد شدن توله شیرها از آنها نگهداری و مراقبت کرده بود، هنگام غذادادن مورد حمله شیر قرار گرفت و از ناحیه گردن به شدت زخمی شد و جان باخت.

مرحوم اسفندانی بیش از ۲۰ سال در مجموعه باغ وحش اراک خدمت می‌کرد و در سن ۳۸ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد، وی از زمان متولد شدن شیرها در کنار آنها بوده و از مراقبت و تیمار می‌کرد.

بعد از این حادثه درخواست‌هایی از مردم برای تعطیلی باغ وحش مطرح شد که مسئول پارک وحش اراک در خصوص مطالبه تعطیلی این مجموعه از سوی برخی شهروندان اظهار کرد: حادثه بسیار تلخی را تجربه کردیم، تمامی پرسنل و همکاران در پارک وحش از این اتفاق متاثر هستند و مسلما احساسات عمومی نیز جریحه‌دار شده است و مردم نیز مثل ما ناراحت هستند، اما باید تمام زحماتی که برای این مجموعه کشیده شده است، را در نظر گرفت.

 رضا صیاد حق‌شمار تصریح کرد: پارک وحش اراک در کنار فضای بازدید، جنبه‌های آموزشی و علمی هم دارد، البته در هر شغلی حوادثی وجود دارد و پارک وحش هم مستثنی از چنین حوادثی نیست، سال‌های زیادی برای این پارک تلاش شده و شاید تعطیلی بهترین تصمیم نباشد.

 وی افزود: برای ایمنی و امنیت مجموعه اقدامات بسیاری انجام گرفته است، همه ما از اتفاق رخ داده ناراحت هستیم و با مسئولان امر که پیگیر موضوع هستند نیز همکاری خواهیم داشت تا اگر علتی وجود داشته شناسایی و اگر راهکاری برای پیشگیری و جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی هست، انجام گیرد./فارس

یادش گرامی و روحش قرین رحمت حق باد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا