اجتماعی

لازمه پیشرفت کشور ارتقای دینی جامعه است

خبرمهم: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم حمایت از هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری توسط مسئولان استانی، گفت: لازمه توسعه و پیشرفت کشور، ارتقای سطح دینی جامعه است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز، ۱۳ بهمن در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت ضمن تبریک چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ جهان و ایران است که با استقبال باشکوه و منحصر به فرد از امام‌(ره) در ۱۲ بهمن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در حالی‌که دولت پهلوی بر سرکار بود امام راحل(ره) دولت موقت را تشکیل داد، افزود: نیروهای مسلح، نظامیان و سربازان کشور پادگان‌ها را ترک کردند و به انقلاب پیوستند و این گونه رویدادها باید به صورت فیلم و مستند در قالب آثار فاخر هنری ثبت شود.

شاهرخی اعلام همبستگی همافران در نوزدهم بهمن‌ماه و خالی شدن پادگان‌های نظامی به دلیل دلبستگی به اسلام، امام(ره) و روحانیت را از دیگر رویدادهای مهم دهه فجر دانست و گفت: رهبر الهی این امت دستانش از سلاح و مادیات خالی بود اما به لطف الهی و با یاری مردم پیروز شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه شهرستان کوهدشت سرزمینی با سابقه کهن و تاریخی پرافتخار است، گفت: بیش از ۳۰ طایفه در این شهرستان هستند که فصل مشترک همه این طایفه‌ها آشنایی با آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی است و مستحکم و پابرجا در جهت تحقق اجرای آرمان‌ها و اهداف اسلامی و دینی ایستاده‌اند.

وی با یادآوری اینکه شهرستان کوهدشت دارای نیروهای فعال و کارآمد در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و اقتصادی است و نیروهای انقلابی و فعال این شهرستان سرآمد و نام‌آوران و مشاهیر نام‌هایی آشنا در ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: وضعیت شهرستان کوهدشت از جهت ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی باید تحول همراه با جهش داشته باشد چرا که استان لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است، با تحول همراه با جهش عقب‌ماندگی‌های گذشته استان جبران می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه وجود جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، آثار تاریخی و همچنین رودخانه‌های فصلی می‌تواند سبب تحول در صنعت، کشاورزی و دامپروری در شهرستان کوهدشت شود، اضافه کرد: اگر همه مسئولان و مردم استان با یکدیگر متحد شوند و از مجاری قانونی مطالبات را پیگیری کنند به نتیجه می‌رسند که نمونه آن سد معشوره است که در همه مجامع سخن از این سد بود و در نهایت این گفتمان‌سازی منجر به نتیجه شد و به طور یقین با احداث این سد زندگی مردم استان به‌ویژه شهرستان کوهدشت متحول می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه شهرستان کوهدشت توان چشمگیری در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد، افزود: آبی شدن زمین‌های کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و احداث سیل بند در مسیر آب‌های فصلی سبب تحول عظیمی در کشاورزی شهرستان کوهدشت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان در راستای اعطای تسهیلات کم‌بهره در اختیار استان قرار داده شده که مسئولان شهرستان کوهدشت در شورای برنامه‌ریزی و بودجه استان جهت دریافت این تسهیلات در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان که سبب افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزان می‌شود پیگیری کنند، اضافه کرد: در استان لرستان سالانه حجم گسترده‌ای دام سبک ذبح می‌شود که می‌توان با استفاده از تسهیلات کم‌ بهره و راه‌اندازی واحد چرم و پوست سبب اشتغالزایی در استان شود.

شاهرخی با اشاره به حضور بنیاد علوی در شهرستان کوهدشت، گفت: از امام جمعه شهرستان کوهدشت درخواست می‌کنیم از حضور بنیاد علوی در استان حمایت و اقدامات آنها را پیگیری کنند تا شاهد سرمایه‌گذاری و اقدامات بیشتری در این شهرستان باشیم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اجرای دقیق مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان آینده روشنی در استان رقم می‌زند چراکه سرمایه‌های مادی و معنوی از کمبودهای استان کمتر است پس دلیلی ندارد شاهد ناامیدی در استان باشیم، خاطرنشان کرد: پیشرفت اقتصادی و مادی در استان هیچ‌گاه بدون ارتقای دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود و چنانچه پیشرفتی حاصل شود به کام تعداد محدودی از افراد است و اکثریت مردم در محرومیت هستند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا