اجتماعی

نفر دوم شاخه نظامی گروهک تروریستی تندر «تندر» دستگیر شد

خبرمهم: یک عضو برجسته شاخه نظامی گروهک تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

 یک عضو برجسته شاخه نظامی گروهک تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، این فرد موسوم به «ماسماتوس» یکماه قبل از سوی وزارت اطلاعات، بازداشت شده است.

این شخص نفر دوم شاخه نظامی گروهک تروریستی تندر است که در زمانِ دستگیریِ نفر اول و سرکرده این گروهک دستگیر و بازداشت شده است.

این گروه یکی از گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب است که در جریان گروه‌های معاند و طرفداران رژیم پهلوی فعالیت می‌کند. برخی کارشناسان سابقه تاسیس این گروه را در سال‌های نخست دهه ۸۰ و یا به طور دقیق‌تر سال ۱۳۸۳ می‌دانند.

گرایش های فکری این گروه ضد دین و شاه پرستانه و در خط معاندت با نظام جمهوری اسلامی است. در واقع هدف تاسیس این گروه براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق اقدامات تروریستی است.

این گروه که همانند سایر گروهک‌های ضد انقلاب از سوی معاندین نظام اسلامی و کشور‌هایی همچون آمریکا و رژیم جعلی صهیونیسیتی تغذیه مالی می‌شود، از طریق رادیو و تلویزیون و همچنین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام اهداف خود را دنبال می‌کند.

این گروه تروریستی در وهله نخست سعی دارد تا از همین طریق شروع به دین زدایی از افکار و اندیشه بینندگان را انجام دهد.

انجام اقداماتی همچون گسترش شبکه رسانه ای با استفاده از فضای ماهواره و اینترنت، استفاده از عناصر جذب شده جهت انجام اقدامات اطلاعاتی و جاسوسی، شناسایی و انجام اقدامات اطلاعاتی علیه عناصر و نیروهای طرفدار جهت ترور، ایجاد رعب و وحشت در کشور با انجام عملیات های تروریستی و به شهادت رساندن شخصیت های سیاسی و صاحبان اندیشه در جامعه از مهم ترین اهداف این گروه تروریستی است.

این گروه تروریستی تاکنون اقدامات بسیاری را علیه کشورمان انجام داده است. اعضای این گروه تروریستی در یک مورد از اقدامات تروریستی ناموفق خود در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ در حالیکه مشغول ساخت بمب در هتل جهان تهران بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

البته این گروه تروریستی نخستین اقدام موفق خود را با بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز در ۲۴ فروردین انجام داد که در این حادثه متاسفانه ۱۴ نفر شهید و ۲۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

این گروه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ با هدف اقدام تخریبی در حرم امام خمینی (ره) در هنگام برگزاری مراسم عمومی دست به اقدام تروریستی زد که ناکام ماند. البته اقداماتی همچون عملیات تروریستی در مقابل کنسولگری روسیه در رشت، تلاش جهت انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند، تلاش ناکام برای منفجر کردن سد سیوند شیراز و همچنین تلاش ناکام برای انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران از جمله عملیات‌های این گروه بودند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا