اجتماعی

ثبت سفارش آنلاین کتاب از سه هزار نقطه روستایی بر بستر شبکه ملی اطلاعات

خبرمهم: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که طی دومین نمایشگاه مجازی کتاب، سه هزار نقطه روستایی از سراسر کشور با استفاده از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، نسبت به ثبت سفارش آنلاین کتاب اقدام کردند.

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در بازدید از ستاد مرکزی و مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با همراهی محمدجواد موحد، معاون دولت الکترونیکی تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی لازم به‌منظور ارائه امکانات و زیرساخت‌های لازم به موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران را دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی در خصوص چگونگی نقش‌آفرینی شبکه ملی اطلاعات در این رویداد فرهنگی گفت: شبکه ملی اطلاعات خدمات موردنیاز مردم را از طریق ایجاد زیرساخت‌های امن و مطمئن و با کمک خدمات مراکز داده که توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، در اختیار قرار داده است.

خوانساری افزود: متقاضیان خرید کتاب با استفاده از شبکه ملی اطلاعات، توانستند از سه هزار نقطه روستایی واقع در دورترین نقاط کشور نسبت به سفارش آنلاین کتاب موردنظر خود اقدام و فارغ از هر نقطه جغرافیایی به ناشران سراسر کشور دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با برگزاری دو دوره نمایشگاه به‌صورت مجازی، ضمن دسترسی به بانک اطلاعاتی مشتمل بر سلیقه‌های مردم و نوع علاقه‌مندی آن‌ها به خرید کتاب، قادر است به مسئولان فرهنگی کشور مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین و اجرای سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی کمک کند.

بر اساس این گزارش در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار جلد کتاب به ارزش تقریبی ۷۳۲ میلیارد و ۸۲۲ هزار ریال به فروش رسید که البته این برآورد متعلق به ساعاتی پیش از اتمام نمایشگاه است و پیش‌بینی می‌شود مبلغ کل فروش کتاب، بالغ‌بر این میزان باشد. این در حالی است که در سال گذشته، مبلغ کل فروش کتاب به‌طور تقریبی ۶۴ میلیارد تومان بوده است.

بنا به اطلاعات واصله از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، تعداد کل سفارش‌ها در دومین دوره نمایشگاه، ۱۹۸ هزار و ۷۴۲ سفارش بوده است که از این میزان ۱۳۷ هزار و ۲۵ سفارش ارسال‌شده و ۵۳ هزار و ۲۶۹ سفارش نیز در انتظار ارسال است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا