اجتماعی

خرید سربازی رایگان شد؟!

خبرمهم: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با انتشار یک رشته توئیت نوشت: مصوبه خرید خدمت سربازی در کمیسیون تلفیق اصلاح شد که بر اساس آن متاهلان با دو فرزند، بدون پرداخت هزینه یا جریمه، کار معافیت دریافت می‌کنند.

«علی علیزاده» که در کمیسیون تلفیق حضوری فعال دارد، روز دوشنبه با تشریح برخی دیگر از جزئیات اصلاح اظهار داشت: مصوبه قبلی که با واکنش‌هایی در جامعه مواجه شده بود، مغایرتی با اصل ۱۱۰ قانون اساسی داشت که پس از تذکر در کمیسیون تلفیق برای اصلاح آن اقدام شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به گفته وی در کمیسیون تلفیق اولویت افراد بالاتر از ۳۰ سال مصوب شد، اما احتمال دارد که در صحن مجلس و بر اساس نظر ستاد نیروهای کل مسلح به ۳۵ سال افزایش یابد.

 پیش از این سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از موافقت نمایندگان این کمیسیون با خرید خدمت سربازی برای سربازان غایب خبر داده و گفته بود: «خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولان غایب بیش از پنج سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود».

به گفته وی «همچنین دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود».

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه متشکل از ۹ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ عضو از هر کمیسیون‌ تخصصی است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا