اجتماعی

در قراردادها امنیت شغلی پاکبانان لحاظ شود

خبرمهم:امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه استان البرز با اشاره به اینکه باید به قشر خدوم پاکبانان رسیدگی شود، گفت: در قراردادها باید امنیت شغلی پاکبانان محترم رعایت شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، هزار نفر از پاکبانان شهرداری کرج پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) با حضور در مصلی امام خمینی رحمه‌الله علیه با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در این دیدار با اشاره به اینکه در آستانه ایام فرخنده و مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی قرار گرفتیم، بیان کرد: چهل‌وسه سال از آن حرکت عظیمی که بدنه مردم با جلوداری روحانیت معظم و مرجع تقلید جهان شیعه انجام دادند و پیروزی نصیب و طاغوت ساقط شد، می‌گذرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پاکبانان پیام‌آور نظافت، تمیزی و زیبایی سیما و منظر شهر هستند، گفت: از توفیقی که حاصل و فرصتی که فراهم شد تا امروز در جمع شما عزیزان باشم، تشکر می‌کنم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه پاکبانان به‌سلامت شهر و هم‌وطنان در شهر کمک می‌کنند، خطاب به آنان گفت: شما سال‌های عمر شریفتان را در مسیر پاکیزگی و بهداشت عمومی شهر صرف می‌کنید که این کار بسیار بزرگی است که توسط شما انجام می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هر چه که کار دقیق‌تر و خدمتی که به مردم و جامعه صورت می‌گیرد بیشتر باشد آن شخص خدوم در نزد خدای تعالی ارج‌وقرب بیشتری دارد، گفت: در این مسیر امکان دارد مسائل مادی نتواند پاسخگو و جبران‌کننده آن خدمت بزرگی که فرد می‌کند باشد اما هرگز در نزد خدای تعالی گم نخواهد شد لذا آسایش روح و آرامش دل و طمأنینه قلب برای مجموعه شما پاکبانان بیشتر از کسانی است که زندگی‌های مرفه دارند.

وی مجموعه پاکبانان در شهر را به هوا تشبیه کرد و گفت: وجود شما مانند هوا در شهر بسیار ضروری است بااینکه شاید دیده نشوید اما این در حالی است که لباس شما به رنگ نارنجی طراحی‌شده تا به چشم هرکسی بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ممکن است عده‌ای حضور دائمی شمارا درک نکند، گفت: کافی است یک روز کار شما در شهر انجام نشود تا همه بفهمند که بودن شما چه قدر مفید است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه این دیده نشدن‌ها نباید روی روحیه شما اثر بگذارد، خطاب به پاکبانان گفت: بنده به شما به خاطر تمام نادیده گرفتن‌هایی که نسبت به شما شده عذرخواهی می‌کنم و خدا قوت می‌گویم و از طرف تمام کسانی که باید به شما خدا قوت می‌گفتند و نگفتند نیز، خدا قوت می‌گویم و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه بابیان اینکه بنده به خاطر کار سختی که انجام می‌دهید و توقع کمتری که دارید از شما تشکر می‌کنم، خطاب به پاکبانان، گفت: روح تازگی و زنده‌بودن را شما در شهر فراهم می‌کنید لذا تشکر می‌کنم و امیدوارم که خدای تعالی به شما اضعاف مضاعف پاداش دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: به نظرم کسانی که دنبال ساز و سمفونی و موسیقی هستند چه قدر خوب می‌شد صبح به صبح به صدای سازی که شما با آن جاروی دسته‌بلند در کف خیابان و کوچه کوک می‌کنید، توجه و خاصیت این ساز را بهتر درک می‌کردند و می‌فهمیدند که بسیار روح‌نواز است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اسلام به بهداشت فردی، محیطی و عمومی بسیار توجه کرده است، گفت: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله درباره پاکی می‏فرماید: «فَإِنَّ اللّه‏َ تَعالی بَنَی الْإِسْلامَ عَلی النَّظَافَهِ».

وی با تأکید بر اینکه شما نشاط اجتماعی ایجاد می‌کنید و وجود شما باعث نشاط جامعه است، گفت: عده‌ای به کارکرد شما در جامعه توجه ندارند درصورتی‌که شما می‌توانید امیدآفرین باشید.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه اسلام به‌شدت به نظافت توجه کرده و برای نظام اجرایی او واجب، مستحب، حرام و مکروه قرار داده، گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: «إن الله طیب یحب الطیب، نظیف یحب النظافه.» لذا خداوند پاک است و شخص پاک را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کار خود را کوچک نشمارید، گفت: کار پاکبانی کمک به اخلاق انبیاء الهی است چراکه امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «مِن أَخلاقِ الأنبیاءِ التَّنَظُّف؛ پاکیزگی از اخلاق انبیاست».

وی با تأکید بر اینکه کار پاکبانی شغل بسیار مهمی است، گفت: در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام آمده است که جارو کردن خانه، فقر را از بین می‌برد لذا شهر به‌عنوان خانه بزرگ همه است و اگر جامعه‌ای کثیف باشد آن جامعه دچار فقر می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه جهات رفاهی پاکبانان باید جدی گرفته شود، گفت: شما که به بهداشت محیط جامعه توجه می‌کنید باید سلامت و بهداشت خود را نیز در نظر بگیرید و دائماً به آن برسید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه حقوق و مزایا پاکبانان محترم باید حتماً به‌موقع و ‌اندازه پرداخته شود، پیشنهاد داد: می‌توان با حفظ عزت پاکبانان عزیز، خیرینی جهت کمک به معیشت پاکبانان جذب کرد تا غیر از امور دستگاهی که انجام می‌شود کمک دیگری نیز دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید لوازم کار مناسب و باکیفیت در اختیار پاکبانان قرارگرفته شود، گفت: چکمه، دستکش مرغوب، ماسک و پوشش دهان و لباس گرم ازجمله آن‌هاست.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه باید به قشر زحمتکش و خدوم پاکبانان رسیدگی شود، گفت: پیمانکاران محترم بیشتر از بعد قانونی قرارداد با بعد عاطفی با پاکبانان برخورد و به خانواده آنان نیز توجه کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید امنیت شغلی پاکبانان محترم لحاظ شود، افزود: قراردادهای یک ماه و سه ماه مناسب نیست و باید با توجه معاونت خدمات شهری، قراردادهای پاکبانان محترم درست شود و پیمانکاران نیز به وعده‌های خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری تشکیل گروه نماینده‌های پاکبانی جهت تعامل بیشتر مسئولین با پاکبانان را ارزشمند شمرد و تأکید کرد: نماینده‌های پاکبانان خدا را در نظر بگیرند و گول برخی از حرف‌های مسئولین را نخوردند و قوی و محکم در جهت احقاق حق خود و همکارانشان تلاش کنند.

امام‌جمعه کرج در خاتمه تشکیل مرکز نیکوکاری پاکبانان را نیز کاری خوب عنوان کرد و گفت: بنده نیز به وسع خود مبلغی را به مرکز نیکوکاری پاکبانان شهرداری کرج کمک خواهم کرد.

پیش از سخنان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز، آقایان «شاه میری»، «رحیم زاده» و «یاوری» از نمایندگان پاکبانان مناطق ده‌گانه شهرداری کرج به بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود نسبت به مسائل پاکبانان پرداختند.

گفتی است در پایان این مراسم از خانواده مرحوم «علی شکری» از پاکبانان شهرداری کرج که اخیراً هنگام کار براثر برخورد با یک خودرو جان خود را ازدست‌داده بود، قدردانی و دلجویی شد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا