اجتماعی

پسرِِ اومیکرون؟!

خبرمهم: مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کردند که سویه ویروسی کوویدِ پنهانکار که اخیرا در رسانه‌ها «پسر اُمیکرون» نام گرفته در تعدادی از ایالت‌ها و مناطق این کشور شناسایی شده است.

این زیرسویه از امیکرون موسوم به BA.2 که تصور می شود از سویه اصلی اُمیکرون (BA.1) بیماری‌زا تر است پیش از این در بیش از ۴۰ کشور دیده شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سخنگوی دپارتمان سلامت استرالیا در بیانیه ای که روز جمعه «شناسایی زودهنگام» این سویه فرعی را اعلام کرده است، تایید کرد: تعداد بسیار کم موارد ابتلا به این زیرسویه در میان نمونه های تنفسی ارائه شده برای آزمایش یافت شده است.

ظهور این زیرسویه در بحبوحه افزایش مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹ در این کشور درحالیست که در روزهای جمعه و شنبه نزدیک به ۲۰۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

ثبت حدود یک سومِ کل‌ تلفات کرونایی استرالیا در یک ماه گذشته

از بیش از ۳۶۰۰ مورد فوت ناشی از کروناویروس در استرالیا از زمان آغاز همه‌گیری، بیش از ۱۰۰۰ مورد در مدت یک ماه گذشته اتفاق افتاده است.

روز شنبه، مقامات بهداشت ایالت ویکتوریا اعلام کردند: تعداد انگشت شماری از مبتلایان به زیرسویه جدید کرونا شناسایی شده و این درحالیست که در مجموع ۱۲ هزار و ۲۵۰ مورد جدید ابتلا به کووید ثبت شده است.

به گفته مقامات محلی، “پسر اُمیکرون” سویه جدیدی نیست اما هنوز برای اظهار نظر قطعی در مورد آن زود است.

همچنین سه مورد از ابتلا به این سویه فرعی در ایالت نیوساوت ولز و یک مورد در کوئینزلند و قلمرو شمالی شناسایی شده است.

به گزارش راشاتودی، زیرسویه BA.2 هنوز از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان سویه نگران کننده معرفی نشده است، اما آژانس امنیت سلامت انگلیس ارزیابی آن را آغاز کرده است./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا