اجتماعی

رهبر انقلاب: علی رغم شیطنت‌ها، از جاذبه امام (ره) کاسته نشده است

خبرهای فوری: رهبر انقلاب فرمودند:تلاش های زیادی برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود صورت گرفته است، اما واقعیت تماما به عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، مراسم سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر امام راحل از دقایقی پیش آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع انبوه زائران، مسئولان لشکری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مرقد امام راحل، فرمودند: امروز درست سی سال از آن روز تلخ تاریخی می گذرد، سی سال از فراغ امام محبوب و بزرگوارمان می گذرد، سی سال از آن وداع تاریخی و بدرقه باشکوه و بی نظیر که مردم از امام عزیزشان و بی نظیرشان انجام دادند می گذرد.

ایشان فرمودند: در این سی سال تلاش های زیادی برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود صورت گرفته است، شیطنت های زیادی صورت گرفته است برای اینکه اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. سعی شده است جاذبه بی نظیر امام بزرگوارمان کمرنگ شده و کاهش پیدا کند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: سی سال از طرف دشمنان گوناگون و از طرف برخی افراد غافل اینگونه تلاش ها انجام می گیرد لکن واقعیت تماما به عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است. واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.

ایشان فرمودند: یک نشانه آن همین اجتماع عظیم امروز است. سی سال بعد از رحلت امام بزرگوار، این جمعیت پرشور و عظیم مراسم سالگرد او را در این روز ماه رمضان، عصر ماه رمضان در این هوای گرم اینگونه با نشاط و شور رونق می بخشند.در کجای دنیا چنین چیزی نظیر دارد؟

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهپیمایی روز قدس فرمودند: جاذبه امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردیم و همه دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مساله مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال از آن روز می گذرد اما روز قدس کهنه نشده است. امسال در بیش از ۱۰۰ کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد. در حالیکه سیاست های استکباری امریکا و دنباله روهای امریکا سعی شان این است که مساله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند و صورت مساله را پاک کنند، این روزها خبرهای خیانت برخی سران عرب و خباثت امریکایی ها را می شنوید . در این شرایط نفوذ امام بزرگوار ما موجب می شود که مساله قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح شود نه به وسیله دولتمردان و سخنگویان رسمی سیاسی بلکه به وسیله توده مردم و متن مسلمانان. این نشانه جاذبه امام است که بعد از ۳۰ سال از وفات امام همچنان وجود دارد.

مقام معظم رهبری فرمودند:  این نشانه جاذبه امام است که که بعد از ۳۰ سال از وفات امام همچنان وجود دارد، هیچ جاذبه ای در دنیا نمی تواند با این برابری کند.

ایشان تاکید کردند: البته من همین جا فرصت را مغتنم می شمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر می کنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور. در روز قدس اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند، مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی کنند.

معظم له فرمودند: سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه بی نظیر امام بزرگوار ناشی از چیست؟ یک گوشه ای از این مطلب را من عرض می کنم، این بحث وسیع تری لازم دارد. امام مختصات شخصیتی و موهبت هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصات، این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع می‌ شود، این خصوصیات را امام داشت، امام انسانی بود شجاع، انسانی بود با حکمت و با تدبیر، انسانی بود پارسا و پرهیزگار و دل بسته به خدای بزرگ، دلباخته به ذکر الهی بودند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه امام شخصتی مردمی و ظلم ستیز بود که با ظلم کنار نمی آمد، خاطرنشان کردند: امام مردی بود عدالت خواه و طرفدار مظلومان. با مردم صادق بود و با مردم همانجوری سخن می گفت که احساس قلبی ایشان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه امام در راه خدا اهل مجاهدت بود و آرام نمی نشست، فرمودند: ایشان دائم در حال مجاهدت بود، از یک کار بزرگ که فراغت پیدا می کرد چشم به یک کار بزرگ دیگری می دوخت و آن را دنبال می کرد، اهل مجاهدت فی سبیل الله بود، این ها عوامل جاذبه امام بود، این خصوصیات در امام مجتمع شده بود، هر کسی با این خصوصیات باشد دل ها به سمت او جذب می شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا