اجتماعیسلامت

خطر شدید ابتلا به امیکرون بعد از گذشت ۶ ماه از تزریق واکسن

خبرمهم: رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت کسانی که بیش از ۶ ماه از دوز دوم واکسنشان گذشته و هنوز جهت دریافت دوز سوم اقدام نکرده‌اند در خطر شدید ابتلا به ویروس اومیکرون هستند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر مجمدجعفر صادقی رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کسانی که بیش از ۶ ماه از دوز دوم واکسنشان گذشته و هنوز جهت دریافت دوز سوم اقدام نکرده‌اند در خطر شدید ابتلا به ویروس اومیکرون هستند و اگر می‌خواهند خودشان و دیگران را دچار مشکل نکنند هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: در این روزها که ویروس اومیکرون در کشور شیوع پیدا کرده، بهترین کار برای افراد بالای ۱۲ سال انجام کامل واکسیناسیون کرونا و رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی بوده و برای افراد زیر ۱۲ سال هم که هنوز شامل واکسیناسیون کرونا نمی‌شوند رعایت بیش از پیش همین موارد به نسبت افراد واکسن زده بوده است.

صادقی تاکید کرد: تزریق یک یا ۲ دوز واکسن کرونا کافی نیست و باید دوز سوم هم تزریق شود. از تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌خواهیم که در جهت پیشگیری از ابتلا به اومیکرون و وقوع موج ششم بحران کرونا دوزسوم واکسن کرونا را بزنند.

رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تأکید ویژه ما بر رعایت کامل نکات بهداشتی پس دریافت هر ۳ دوز واکسن کرونا بوده است. زیرا انجام واکسیناسیون کامل به معنای ایمنی ۱۰۰ درصد نبوده و نیست. باید ۳ اصل کلیدی مثلث طلایی و حیاتی سلامت که همان استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی بوده همچنان به بهترین شکل ممکن رعایت شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا