اجتماعی

راه‌اندازی معاونت فناوری در وزارت علوم

خبرمهم: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معاونت فناوری که تاکنون در وزارت علوم راه اندازی نشده در دستور کار قرار گرفته و با همکاری استانداری تهران زمینی برای این امر اختصاص داده شده است.

محمد علی زلفی گل صبح سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: پیش از همه چیز باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارم، دیروز دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بود، شهیدی که اخلاق و منش او می‌تواند سرمشق تمام مسئولان و همه کسانی باشد که دل در گرو جامعه اسلامی دارند، باشد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی با بیان اینکه هر کسی با موفقیت ایران خوشحال شود خودی است، افزود: منش و راه سردار سلیمانی بر اساس وحدت ملی بود و حضور ۳۵ میلیون نفر در تشییع پیکر او نشان دهنده فهم بالای مردم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: هر شخص صادقانه برای این جامعه تلاش کند مطمئناً عاقبت به خیر می‌شود، ای کاش توفیق داشته باشیم که در مسیر راه شهدا قدم برداریم و از خدا بخواهیم ظرفیت داشتن مسئولیت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همیشه باید از خدا کمک بخواهیم، وضعیت فعلی کشور نیاز به همدلی بیشتری دارد، در این راه کادر درمان در بیمارستان‌ها برای حل مشکل بیماری کرونا تلاش زیادی کردند و نقش مهمی در همدلی کشور داشتند.

زلفی گل تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان شرایط ویژه ای دارد و دانشجویان این دانشگاه توفیق زیاد دارند، دانشگاه صنعتی اصفهان از نگین‌های آموزش عالی کشور است و انتظارات بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر می‌رود.

تاریخ ۴۰ ساله دانشگاه صنعتی اصفهان مملو از افتخار است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: تاریخ ۴۰ ساله دانشگاه صنعتی اصفهان مملو از افتخار است، دانشگاه صنعتی اصفهان در همه حوزه‌ها پیش رو بوده است و امیدواریم در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی در خصوص اقدامات وزارت علوم در دوره کاری چهار ماهه اخیر آن گفت: اولین کار من اخذ مجوز صندوق تحقیقات علوم، تحقیقات و فناوری بود که در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد و مبالغی نیز برای این صندوق دیده شده که باعث می‌شود اهداف علمی بهتر پیگیری شود.

زلفی گل تاکید کرد: ما قبلاً معاون فناوری نداشتیم و فقط به علوم و تحقیقات پرداخته شد، اما الان در تلاش هستیم با تغییر چارت وزارت علوم اقدامات اثربخشی را انجام دهیم، در این دوره با استاندار تهران هماهنگی شده هزار هکتار زمین برای پارک علم و فناوری بین المللی در این استان ایجاد شود.

وی در خصوص سربازی دانشجویان دکتری گفت: افراد فارغ التحصیل در سطح دکتری می‌توانند به جای خدمت سربازی بر اساس آنچه دانشگاه از آنها نطالبه می‌کند پروژه تحقیقاتی را دنبال کنند، آن را به نتیجه برسانند و حتی هزینه‌ای نیز بابت آن دریافت کنند و از سوی دیگر نیز مشکل خدمت سربازی آنها حل می‌شود.

برج تولید علم کشور صیانت شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت‌های نظام مدیون فعالیت دانشگاه‌ها است، ادامه داد: برج تولید علم کشور باید صیانت شود، افتخار نظام جمهوری اسلامی علم دانشگاهی است اما می‌توان سیستمی ایجاد کرد که علم دانشگاهی برای حل مشکلات کشور باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد سیستم نظام ایده‌ها و نیازها همه نیازهای اساسی کشور در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود، این سیستم در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود و این سیستم تمام نیازهای شهروندان و کشور را در اختیار استادان قرار می‌دهد و باید از تحقیقات در این حوزه حمایت بهتری شود.

زلفی گل تاکید کرد: حاکمان باید دانش پذیر شوند، اگر مسئولین به علم نگاه کنند کشور یکه تاز علمی باشد، بهترین جا برای سرمایه گزاری علم و فناوری است، باید ایجاد پارک‌های فناوری در دانشگاه مدنظر باشد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا