اجتماعیسلامت

شمار مبتلایان به کرونا در جهان

خبرمهم: طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته با ابتلای بیش از ۱۶۲ هزار نفر به ویروس کرونا در کشور انگلیس، شمار مبتلایان این کشور به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۲۸۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۳۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۵۴ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۸۳ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶۱  هزار و ۳۹۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۵ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۱۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۸۴۷ هزار و ۱۶۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۷ هزار و ۵۵۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۱۳۲ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۴۸۱ هزار و ۷۷۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳ هزار و ۹۸۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۰۷ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۱۹ هزار و ۱۳۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و آلمان نیز به‌ترتیب با ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۵۸، ۱۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۳۳، ۱۰ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۲۶، ۹ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۸۱ و ۷ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۵۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۶ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۴۵ مبتلا و ایتالیا نیز با ۶ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۹۳۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۴۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۷۲، ۳۴ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۶۱ و ۲۱ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۸۴۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند./تسنیم

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا درجهان
کرونا درجهان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا