اجتماعی

جلوگیری از نصب سنگ قبر‌ها با تصاویر مکشوفه و نامتعارف در بهشت زهرا

خبرمهم: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از ایجاد گروه‌های ۴ نفره انتظامات سنگ قبر برای جلوگیری از نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیر متعارف خبر داد.

آقای سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در نشست خبری گفت: در این سازمان هیچ فردی از بیرون مجموعه جذب نشده است و ما به دنبال کاهش آلام خانواده‌های متوفا قدم بر داریم.
به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی افزود: تا به حال خدمات پیمانکاران عمدتا به صورت معیوب انجام می‌شود و تا آخر سال اتفاق‌های خوبی رقم می‌خورد و روند این خدمات اصلاح می‌شود.
غضنفری کم کردن بخشی از خدمات برای خانواده‌ها را از وظایف این سازمان دانست.
وی ادامه داد: مباشران در حال آموزش هستند تا در کنار خانواده‌های متوفی قرار بگیرند و بار روانی را کم کنند و این وظیفه مباشرین است که در بازه زمانی ۳ ماهه آموزش داده می‌شود.
مدیرعامل بهشت زهرا تاکید کرد: به دنبال توسعه بهشت زهرا نیستیم، اما به دنبال توسعه آرامستان‌های شرق و غرب هستیم و مکان یابی شده و این بسته در حال پیگیری است و تا ۳ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی از وجود ۲۵ هزار قبر آماده در این سازمان و ۱۵ هزار قبر برای مواقع بحرانی خبر داد و گفت: ظرفیت بهشت زهرا، برای ۳ تا ۵ سال آینده جوابگو است، اما نیت ما عدم تمرکز است.
مدیرعامل بهشت زهرای تهران، از پیگیری تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اوقاف برای استفاده از ظرفیت بقاع برای تدفین اموات تهرانی خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه‌های دفن در اوقاف از طریق تهاتر پیگیری می‌شود.
مدیرعامل بهشت زهرای تهران از اقساطی کردن فروش قبر برای قشر‌های کم برخوردار خبر داد.
غضنفری درباره وضعیت امنیتی بهشت زهرا نیز گفت: با ایجاد کلانتری و استفاده از نیروی‌های حفاظتی شهرداری ضریب امنیت را بالا می‌بریم.
وی افزود: دو گروه ۴ نفره انتظامات سنگ علاوه بر جلوی سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیر متعارف گرفته می‌شود و همچنین مسئول شب و شهردار شب بهشت زهرا احیا شده است.
مدیرعامل بهشت زهرا گفت: تجهیزات بهشت زهرا و تمام سرویس‌های بهداشتی در حال بروز رسانی است.
غضنفری درباره اعلام موضع شهردار تهران، درباره بهشت گردی اظهار داشت: این موضوع به درستی از سوی شهردار منتقل شد و به دنبال این هستیم که در قالب هوشمندسازی به گویا سازی قطعات در گلزار شهدا بپردازیم و همچنین کیوسک بهشت نت هم در این محدوده مستقر می‌کنیم و خدماتی را هم را با کمک نرم افزار منتقل می‌کنیم.
وی درباره وضعیت نگهداشت بهشت زهرا و خدمات شهری در آن گفت: بخشی از فضای سبز سازمان نیازمند بروز رسانی و تغییر مکانیسم آبیاری، آبیاری قطره‌ای و اصلاح گونه‌های درخت به گونه‌های بومی است و تغییر زیبا سازی بصری هم در بازه زمانی یک ماهه ملموس خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، گفت: تا آخر سال ۳۰ هزار پارکینگ در این محدوده ایجاد خواهد شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا