اجتماعی

تولید تنباکو ۳.۵ برابر شد

خبرمهم: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که در نیمه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، تولید انواع تنباکو بیش از ۳.۵ برابر و صادرات تنباکوی معسل نزدیک به ۵.۵ برابر شده است.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که در نیمه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، تولید انواع تنباکو بیش از ۳.۵ برابر و صادرات تنباکوی معسل نزدیک به ۵.۵ برابر شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  بر اساس این آمار در شش ماهه اول امسال مجموع تولید تنباکو در کشور به ۲۴۴۴ تن رسیده که نسبت به تولید ۶۶۹ تنی در مدت مشابه سال گذشته ۲۶۵.۳ درصد رشد داشته و بیش از ۳.۵ برابر شده است. همچنین در حال حاضر ۴۳ واحد در حال تولید تنباکو هستند که نسبت به فعالیت ۳۶ واحد در مدت مشابه سال قبل ۱۹.۴ درصد افزایش یافته است.

صادرات تنباکوی معسل بیش از ۵ برابر شد

بر اساس این آمار صادرات تنباکوی معسل در نیمه اول امسال نزدیک به ۵.۵ برابر مدت مشابه سال قبل شده است؛ به طوری که صادرات تنباکوی معسل با ۴۴۵.۸ درصد افزایش از ۷۳.۳ تن در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰.۲ تن در مدت مشابه امسال رسیده است. اما صادرات تنباکوی سنتی در این مدت ۹.۳ درصد کاهش داشته و از ۴۵.۶ تن در شش ماهه اول سال قبل به ۴۱.۳ تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

صادرات توتون نیز در مدت یاد شده با ۹۲.۳ درصد افزایش از ۸۰۳.۲ تن در نیمه اول سال قبل به ۱۵۴۴.۴ تن در مدت مشابه امسال رسیده که علت آن استفاده از توتون در تولید تنباکوی معسل بوده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، سال قبل مصرف سالانه تنباکوی معسل در کشور را ۱۰ تا ۱۲ هزار تن اعلام کرده بود که بر اساس گفته‌های او تنها  ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن از نیاز سالانه کشور در بخش تنباکوی معسل در داخل تامین می‌شود و بیش از ۸۰۰۰ تن باید سالانه به کشور وارد شود، اما آماری از میزان واردات در سال جاری در دسترس نیست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا