اجتماعی

پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی

خبرمهم: نیروی انتظامی می‌گوید پرونده‌های انتظامی قابل توجهی نیز در حوزه ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده است.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: حدود ۳ سالی است که پلیس امنیت اقتصادی در کنار دیگر ضابطان تخلفات موجود در حوزه ارز ۴۲۰۰ تومانی را با شدت بیشتری پیگیری می‌کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی افزود: پرونده‌های انتظامی قابل توجهی نیز در حوزه ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شد که متاسفانه افراد سودجو با ثبت شرکت‌های صوری با ارائه مدارک و مستنداتی جعلی اقدام به دریافت این ارز‌ها کرده بودند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: افراد پس از دریافت ارز‌های دولتی کالا‌های مربوط به آن را وارد کشور نکرده بودند و اقدام به مصرف این ارز‌ها در جای دیگر کرده بودند.

وی افزود: تعدادی از این افراد با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و اموالشان توقیف شد که پرونده‌های این موضوع در دادسرای جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است.

انبار های تهران شناسنامه دار می شوند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران درباره اقدامات پلیس در بحث جلوگیری از فعالیت شوتی‌ها و قاچاق کالا‌ها از طریق این روش، گفت: یکی از روش‌های انجام قاچاق کالا و خرد کردن آن ها، استفاده از خودرو‌های شوتی است که افراد از مرز‌های کشور این خودرو‌ها را بارگیری کرده واقدام به وارد کردن اموال قاچاق به سطح پایتخت می‌کنند.

وی افزود: این خودرو‌ها در مسیر ترددشان برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند و لذا این موضوع برابر تدابیر فرماندهان به صورت سراسری در حال بررسی است.

به گفته سرهنگ گودرزی در دو هفته گذشته تعدادی از شوتی‌ها توقیف و نفرات دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بیان کرد: لوازم آرایشی، پارچه و لوازم خانگی بیشترین تعداد فراوانی بار‌های قاچاق خودرو‌های شوتی است.

وی افزود: تمام انبار‌ها و سوله‌های موجود در حوزه انتظامی تهران بزرگ در حال شناسنامه دار شدن هستند تا هر کالایی وارد این انبار‌ها نشود، لذا در صورت رویت هر کالای قاچاقی در این انبار‌ها و یا سایر اماکن پلیس با مجرمان در این حوزه برخورد خواهد کرد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا