اجتماعی

سرعت اینترنت بهتر می‌شود؟

خبر مهم: وزیر ارتباطات پیش از این گفته بود دلیل کندی سرعت اینترنت در ایران، تحریم است چراکه مانع نوسازی تجهیزات و افزایش پهنای باند شده است. وزیر ارتباطات حالا به معاون جدید خود ماموریت داده که مشکل سرعت اینترنت را حل کند. اما مردم می‌گویند دلیل اصلی کندی اینترنت چیز دیگری است.

بعد از ماه‌ها گلایه مردم درباره کندی سرعت اینترنت، وزیر ارتباطات به معاون جدید خود سه ماموریت برای حل سرعت اینترنت داده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سه ماموریتی که عبارتند از «ارتقای جایگاه سازمان در تنظیم‌گری ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت پرسرعت و با کیفیت» و «ارتقای کیفیت ارتباطات سیار با تاکید بر فناوری‌های نوین».

این ماموریت‌ها، وعده جدید دولت برای حل مشکل کندی سرعت اینترنت در ایران است. مشکلی که ماه‌هاست کاربران را دچار مشکل کرده است.

اگرچه کاربران معتقدند کاهش سرعت اینترنت و قطعی‌های مکرر، پیش زمینه اجرای طرح صیانت از فضای مجازی است اما وزیر ارتباطات اخیرا گفته بود مشکل اصلی تحریم‌هاست. چون تحریم‌ها به اپراتورها اجازه نداده تجهیزات خود را سریع‌تر وارد کنند و پهنای باند شبکه خود را توسعه دهند.

اما حالا این وزارتخانه در حالی وعده حل مشکل اینترنت را داده که تحریم‌ها رفع نشده. یعنی مشکلی که وزیر پیش از این اعلام کرده بود هنوز برطرف نشده. پس باید دید معاون جدید وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چگونه قرار است مشکل اینترنت را حل کند.

تعرفه‎‌ اپراتورها تغییر می‌کند؟

به تازگی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به علت افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی خود  ۱۳۰۰ میلیارد تومان جریمه شدند، وزیر ارتباطات نیز از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستار اصلاح نظام تعرفه‌گذاری شد.

زارع‌پور علاوه بر اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، خواستار توزیع و مصرف ترافیک و محتوای داخلی در برابر ترافیک بین‌الملل ضمن حفظ و ارتقای سرمایه‌گذاری پایدار و ایفای تعهدات توسعه‌ای اپراتورها شد.

با این حال به نظر می‌رسد، دولت دارای برنامه‌هایی برای بهبود سرعت اینترنت است، چرا که مسئله کندی اینترنت در چند ماه اخیر که باعث گلایه‌های فراوانی از سوی کاربران شده است.

پیش از این نیز معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از بهبود وضعیت اینترنت کشور خبر داده بود. همچنین او اعلام کرده است که فرایند پایش کیفیت در شبکه دیتای کشور، به طور مرتب در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا