اجتماعی

دستگیری ۶۱ بدهکار بانکی توسط پلیس پایتخت

خبرمهم: رئیس پلیس تهران گفت: در ۷ ماهه نخست امسال ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی با حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه پنجمین مرحله طرح کاشف پلیس آگاهی با اشاره به اینکه این مرحله از طرح با محوریت مقابله با سرقت و قاچاق کالا انجام شده است، اظهار کرد: در این مرحله ۲۶۶ سارق کیف قاپ، منزل، اماکن، مغازه، خودرو و موتور سیکلت دستگیر شده است، که ۱۶۹ نفر از آن‌ها دارای سوابق متعدد کیفری هستند.وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ۵۶ باند سرقت متلاشی و نفرات آن دستگیر شدند، گفت: سارقان دستگیر شده به دو هزار و ۶۸۵ فقره سرقت اعتراف کرده اند.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند مخوف آدم ربایی، تصریح کرد: اعضا این باند که از اتباع افغانستانی هستند، فرزند ۸ ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده بودند و در قبال آزادی آن ۴۰۰ هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضای این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده اش برگردانده شد.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مسلح، گفت: در این مرحله از طرح، فردی که در اتوبان‌های همت، حکیم، امام علی (ع) و … خودرو‌هایی که راننده آن‌ها خانم بوده را تعقیب می‌کرد و به بهانه اینکه خودروی آن‌ها دود می‌کند و دارای نقص فنی است، آن‌ها را متوقف و سپس به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی می‌کرد، شناسایی و دستگیر کردند که تاکنون ۶ نفر خانم این فرد شیاد را شناسایی کرده اند.
سردار رحیمی با بیان اینکه در این طرح باند ۹ نفره سرقت گوشی منهدم شد و ده‌ها تلفن همراه از آن‌ها کشف شد، اظهار کرد: اعضای ۵ نفره باندی که با زور و با تهدید قمه و چاقو از تعدادی از کافی نت‌ها سرقت کرده بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به دستگیری ۲۸ نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت، گفت: مقابله با سرقت از جمله اولویت‌های اصلی پلیس پایتخت است که با جدیت این مهم در دستور کار قرار دارد.

بدهکاران بانکی و اخلالگران بازار در تور اطلاعاتی پلیس

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اقدامات ۷ ماهه پلیس امنیت اقتصادی و اینکه پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نوپا است، بیان کرد: در ۷ ماهه سال جاری تعداد ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی با حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
وی با اشاره به دستگیری ۵۷ نفر در حوزه زمین خواری گفت: در ۷ ماهه سال جاری ۶۱ نفر از بدهکاران بانکی که محکوم و متواری شده بودند نیز توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت دستگیر شدند.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی ۳۲ نفر دستگیر شدند، تاکید کرد: در ۷ ماهه سال جاری در مجموع ۴۳۹ نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده اند.
|وی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق ۵۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه ۸۹۰ نفر دستگیر و در این زمینه ۱۵۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.
فزمانده انتظامی تهران با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در ۷ ماهه سال جاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۱۷ مرحله طرح عملیاتی اجرا شد که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.
رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: امنیت و آرامش مردم گرانقدرمان خط قرمز پلیس است و ما با همه توان و با اقتدار از امنیت و آرامش مردم دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی امنیت و آرامش اجتماعی، اقتصادی و… جامعه را مختل کنید. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا