اجتماعی

خبر جدید درباره کارت سوخت / اتفاق جدید در راه است؟

خبرمهم: پس از سهمیه‌بندی شدن بنزین، زمزمه‌ تغییراتی جدید در کارت سوخت از مجلس به گوش می‌رسد. حالا خبر جدید کارت سوخت حذف آن است یا تغییر فرم آن؟

زمزمه‌های تغییر مدل کارت سوخت مدت‌هاست در مجلس شنیده می‌شود. از سال ۹۸ که بنزین دوباره دو نرخی و سهمیه‌بندی شد، تا به امروز مجلس طرح‌های متفاوتی برای تغییر کارت سوخت ارایه داده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، فریدون عباسی‌دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، خبر جدیدی درباره کارت سوخت عباسی‌دوانی می‌گوید: امیدواریم بتوانیم سیستمی طراحی کنیم که در آن همه کارت‌های شهروندان، یک‌جا، در یک کارت هوشمند جمع شود.

کارت ملی، همان کارت سوخت جدید است؟‌

نماینده مردم کازرون و کوهچنار، درباره جزییات خبر جدید کارت سوخت می‌گوید: ابتدا باید مشخص کنیم که قرار است یارانه را چگونه به افراد دهیم.

طرح وان یا تجمیع همه کارت‌ها در یک کارت ملی، اولین بار نیست که مطرح شده است. برخی از نمایندگان معتقد بودند که اختصاص سهمیه بنزین تنها به رانندگان عادلانه نیست و مجلس مدت‌ها پیش هم قصد داشت به هر کد ملی سهمیه بنزین اختصاص دهد.
عباسی‌دوانی اظهار می‌کند: کد ملی، رمز و کارت ملی هر شهروند یکی است و شاید حتی نیاز به کارت فیزیکی نباشد و بتوان کارت مجازی به مردم داد.

البته او به مشکل تامین امنیت چنین طرحی اشاره می‌کند: اجرای این برنامه کمی سخت است زیرا نیاز به تجهیزات و سیستمی داریم که در آن اختلالی ایجاد نشود یا هک نشود.

او خبر جدید درباره کارت سوخت را این گونه توجیه می‌کند: کارت‌هایی که اکنون مردم از آن استفاده می‌کنند، قابل خرید و فروش هستند و ممکن است باعث سواستفاده کردن از اقشار کم‌سواد و کم‌درآمد شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا