اجتماعی

برق قطع خواهد شد؟

خبرمهم: مدیرعامل توانیر گفت اگر مصرف گاز در روز‌های سرد زمستان در بخش خانگی و تجاری کنترل نشود قطعا در بخش صنعت از جمله نیروگاه‌ها محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

مدیرعامل توانیر گفت: اگر مصرف گاز در روز‌های سرد زمستان در بخش خانگی و تجاری کنترل نشود قطعا در بخش صنعت از جمله نیروگاه‌ها محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، آقای محمد حسن متولی زاده  افزود: البته در همه نیروگاه‌های برق کشور سوخت مایع به عنوان سوخت جایگزین پیش بینی شده، اما استفاده از آن، هزینه و مشکلاتی را در پی خواهد داشت به همین دلیل با همراهی مردم، امیدواریم زمستان را به راحتی پشت سر بگذاریم.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت برق، نشان می‌دهد این صنعت با اتکای به شرکت‌های بخش خصوصی، مهندسان و کارشناسان از نظر مهندسی توانمند است و مشکلی از نظر مهندسی و ساخت تجهیزات ندارد.

مدیر عامل توانیر افزود: مشکل اصلی اقتصاد، برق است چه در برق و چه در گاز این موضوع باعث رشد زیاد مصرف شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های اعمال شده در تابستان در زمستان هم تکرار می‌شود؛ گفت: تابستان ۱۴۰۰ سال استثنایی بود، زیرا شاهد خشکسالی و گرمای بی سابقه در ۵۰ سال اخیر بودیم و رشد مصرف نیز بسیار افزایش یافته بود به همین دلیل موجب کاهش تولید و به دنبال آن اعمال محدودیت‌هایی برای مشترکان شد که با همکاری و همراهی مردم و صنایع بزرگ، توانستیم تابستان را سپری کنیم.

متولی زاده افزود: ما معتقدیم هیچ کشوری نمی‌تواند ناترازی بیش از ۲۲ درصدی برق را به سادگی سپری کند کاری که در تابستان امسال با همراهی مردم توانستیم انجام دهیم./انتخاب

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا