اجتماعی

اقدام تازه و ضدایرانی فیسبوک

خبرمهم: فیس بوک امروز در بخشی از گزارش‌ ماهانه خود ادعا کرد: ما اقدام به مسدود سازی شماری از حساب های کاربری مرتبط با ایران کردیم. این نخستین عملیات نفوذی و مخفی ما در ایران بود که در داخل کشور متمرکز شده بود.

در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا، فیس بوک با ادعای ترویج خشونت و تشویق برای اقدامات نظامی حساب برخی کاربران ایرانی را مسدود کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به گزارش  بلومبرگ، این شرکت در ادامه ادعا‌های خود عنوان کرد: تمامی حساب‌های کاربری که توسط این شرکت مسدود شدند مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بودند. به همین منظور در مجموع ۹۳ حساب فیس بوک، ۱۴ صفحه شبکه‌های اجتماعی، ۱۵ گروه و ۱۹۴ حساب در اینستاگرام مرتبط با ایران مسدود شدند.

فیس بوک مدعیست این گروه‌ها و حساب‌های کاربری عمدتاً مخاطبان داخلی را پوشش می‌دادند. این گزارش بلافاصله پس از آن منتشر شد که فردی به نام فرانسیس هاگن که خود را یک افشاگر فیس بوک می‌نامند در کنگره آمریکا عنوان کرد: بیش از ۸۷ درصد هزینه‌ای که فیس بوک بابت اطلاعات جعلی و غلط صرف می‌کند مربوط به اخبار انگلیسی است این در حالیست که تنها ۹ درصد از کاربران فیس بوک انگلیسی زبان هستند.

وی تاکید کرد: گروه‌های تندرو با انتشار اخبار محلی و رویداد‌های داخلی سعی در جذب مخاطب و اجرای نقشه‌های خود دارند. با این حال، فیس بوک تنها به فکر سود و منافع خود است و هیچ اهمیتی برای امنیت و احترام به حریم خصوصی مخاطبان خود قائل نیست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا