اجتماعیسلامت

ابتلای همزمانِ کرونا و آنفلوآنزا خطر مرگ را ۲ برابر می کند

خبرمهم: مدیر آژانس امنیت بهداشت انگلیس هشدار داد: افرادی که زمستان امسال همزمان به کووید۱۹ و آنفلوآنزا مبتلا می شوند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ بر اثر این د و بیماری هستند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به گفته دکتر “جنی هریس”، مدیر اجرایی آژانس امنیت بهداشت انگلیس، افرادی که زمستان امسال همزمان به آنفلوآنزا و کووید۱۹ مبتلا می شوند، دو برابر بیشتر از افرادی که فقط به کرونا مبتلا هستند، احتمال دارد جان خود را از دست بدهند.
وی همچنین هشدار داد که انگلیس با یک زمستان “نامعلوم” روبروست زیرا هم ویروس آنفلوآنزا و هم کووید۱۹ برای اولین بار در سطح جامعه و پس از پایان قرنطینه‌های کرونایی در حال گردش هستند. وی همچنین از مردم این کشور خواست تا در صورت واجد شرایط بودن برای واکسیناسیون، هم واکسن کووید۱۹ و هم آنفلوآنزا را تزریق کنند.
هریس همچنین هشدار داد که انگلیس ممکن است امسال با آنفلوآنزای “چند سویه‌” و کاهش ایمنی مردم مواجه شود زیرا محدودیت های سال گذشته مرتبط با کووید۱۹ به این معنی بود که میزان شیوع ویروس آنفلوآنزا در این کشور بسیار پایین بوده و متعاقب آن، میزان ایمنی افراد در برابر آنفلوآنزا کاهش یافته است.
وی همچنین افزود که به طور متوسط ​​سالانه حدود ۱۱ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزا جان خود را از دست می دهند.
به نقل از روزنامه گاردین، هریس همچنین گفت که تسلط و گسترش سویه دلتا در سطح جهان، باعث نابودی سایر سویه های کروناویروس شده اما ما همچنان باید نسبت به این ویروس هوشیارانه عمل کنیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا