اجتماعی

نتایج آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی اعلام شد/ انتخاب رشته از شنبه

خبرمهم: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ که ۳۱ تیر و یکم مرداد برگزار شد امروز از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در چهار نوبت صبح و عصر در روزهای ۳۱ تیر و ۱ مرداد به مدت ۱۶۰ دقیقه در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی شامل ۴۰ حوزه امتحانی در قالب ۴۳ رشته و ۱۰ مجموعه رشته برگزار شد.به گزارش روز یک شنبه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در این آزمون مجموعا ۷۲ هزار و ۸۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۴۶ هزار و ۳۱۶ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر (معادل ۳۶ درصد) غائب بودند.
تعداد ۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم‌های خوداظهاری تکمیل شده ۴۵۳ داوطلب مبتلا به کووید-۱۹ بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی آزمون دادند.
انتخاب رشته محل کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی نیز با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دهه اول شهریور انجام شد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اگر در هر مرحله از روند آزمون، پذیرش، تحصیل مشخص شود که شرایط حضور در آزمون توسط داوطلب رعایت نشده و مجاز به شرکت در آزمون رشته مذکور و یا انتخاب آن رشته نبوده است، قبولی فرد لغو شده و ضمن محرومیت از شرکت در آزمون بعدی، طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون ها، در فرد تصمیم گیری خواهد شد.
همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها  از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود.

انتخاب رشته از شنبه آغاز می شود

انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ از شنبه ۱۰ مهر آغاز می‌شود.
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. بر این اساس ثبت‌نام هر دانشگاه طی یکی از روزهای مشخص شده در بازه زمانی ١٠  تا ١٧ مهرماه بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه‌های پذیرنده در سامانه اینترنتی همان دانشگاه، صورت می گیرد.
بنابراین کلیه پذیرفته شدگان فوق جهت اطلاع از زمـان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. بر اساس آئـین نامـه آموزشـی دوره هـای کارشناسـی ارشـد ناپیوسـته مصـوب شـورای عالی برنامـه ریـزی علـوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسـته ممنـوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچ گونه تغییـر در محـل پذیرش انجام نخواهد گرفت.
وزارت بهداشت تاکید کرد؛ مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسـی قرار خواهد گرفت. درصورت محرز شدن الف-عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، همچنین واجد شرایط نبودن فـرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، مغایرت و عدم صحت مدارک، مغایرت اطلاعات اعـلام شـده از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفـات در آزمون‌ها با داوطلب برخورد خواهد شد.
عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ‌های مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.
پذیرفته شدگانی که پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند یا جهت ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.
داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یـا سـایر مراکـز نیـز پذیرفته شده‌اند، ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت‌نام در هر دو محل، قبـولی آنها در رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.
کلیه پذیرفته شدگان از طریق وارد کردن کد رهگیری نتیجه را مشاهده خواهند کرد.
کلیه متقاضیان استعداد درخشان با آزمون که از طریق دانشگاه جهت استفاده از این تسـهیلات معرفـی شده و در آزمون شرکت کرده‌اند، دقت کنند از فرصت یک بار خود استفاده کرده‌انـد و دیگـر مجـاز بـه اسـتفاده از ایـن سهمیه نیستند.
کلیه پذیرفته شدگان در اولین اولویت انتخابی حائز شـرایط پـذیرش از نظـر علمـی، پذیرفتـه شـده‌انـد. بسـیاری از پذیرفته شدگان در اولویت‌های بعد از محل پذیرش کنونی، حائز رتبه خوب هستند.
با توجه به اینکه فرد با آگـاهی کامل انتخاب رشته محل کرده است، لذا جابجایی در اولویت‌های رشته محل بعدی، امکان پذیر نیست.
یکی از شرایط پذیرش در سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و استعدادهای درخشان با آزمون کسب حدنصـاب لازم است، لذا داوطلبان این سهمیه‌ها که حد نصـاب لازم را کسـب نکـرده‌انـد، حـائز شـرایط پـذیرش در ایـن سـهمیه نشده‌اند. به‌عبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پـذیرش دارای حـد نصـاب بـوده و مجـاز بـه انتخـاب رشته محل شده است، ولی در این مرحله (به انـدازه ظرفیـت پـذیرش) حـائز حدنصـاب لازم نشـده اسـت.
همچنـین ممکن است تعدادی از متقاضیان این سهمیه‌ها علی رغم کسب حدنصاب جزء پذیرفته شدگان نباشند کـه بـه دلیـل تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.
افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده‌اند، مجـددا محل‌هایی که انتخاب کرده‌اند دریافت می کنند که جایگاه داوطلب را در هر یک دانشگاه‌های انتخابیش در مقایسـه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، نشان می‌دهد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سـنجش و پـذیرش است. بنابراین نیمه دوم آبان ماه در رابطه با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سـنجش، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا