اجتماعی

بلای خانمان سوز،۸۰درصدتماس های اورژانس اجتماعی

خبرمهم: معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری خواف با پرسنل اورژانس اجتماعی این شهرستان دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد اجتماعی قرار گرفت.

حسین اسدی در این دیدار با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی جامعه را آزار می دهد گفت نگاه خردمندانه به حوزه آسیب ها با حضور نیروهای متخصص در این نهاد به کاهش آسیب‌ها و افزایش توان جامعه هدف در تاب آوری و مقابله با تنش های روزمره کمک قابل توجهی می‌کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی افزود: مقابله با خودکشی نیاز به عزم همگانی و همکاری تمامی نهادها دارد و اورژانس اجتماعی تنها قسمتی از کار را به عهده دارد که فرمانداری شهرستان به عنوان ناظر بر فعالیت همه ادارات، تمامی برنامه ها را رصد می‌کند و در مواقع لزوم جلسات هماهنگی با ادارات در خصوص کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی برگزار می‌کند.

در این جلسه، رئیس بهزیستی خواف گزارشی از خدمات پایگاه اورژانس اجتماعی این شهرستان را به معاون فرماندار ارائه کرد.
مهدی متولی گفت:‌ علت و عامل ۸۰ درصد تماس‌های این پایگاه، اعتیاد و حاصل آن، همسرآزاری، کودک‌آزاری، بحران‌های خانوادگی و بعضا خودکشی می‌باشد.
وی با یادآوری اینکه پایگاه اورژانس اجتماعی خواف ۵ نفر پرسنل متخصص روان‌شناس و مددکار دارد گفت: به طور متوسط ۷۰ مورد تماس با این پایگاه دریافت و برای مراجعین خدمت‌رسانی انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه کودک‌آزاری در کنار همسرآزاری و اعتیاد، آسیب مهمی در این شهرستان است گفت: در شش ماه گذشته ۱۲۰ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خواف گزارش شده است.
متولی گفت: تلاش خود را بر شناساندن خدمات بهزیستی به مردم متمرکز می‌کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در نظر داریم فوریت‌های اجتماعی را برای مسؤولان اجرایی و مدیران شهرستان تببین کنیم تا در موارد ضروری، بتوانند از این نهاد کمک بگیرند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا