اجتماعی

واکنش آموزش و پرورش به ندادن کارنامه دانش‌آموز به مادر | پدر و مادر هر دو می‌توانند کارنامه فرزند را دریافت کنند

خبرمهم: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به خبر ندادن کارنامه دانش‌آموز به مادر گفت: در شرایط عادی خانواده، پدر و مادر هر دو می‌توانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به ممنوعیت مدارس از دادن پرونده و کارنامه تحصیلی دانش آموزان به مادران و ارسال یک سری پیامک به برخی از مادران به این منظور که ضرورت دارد برای دریافت کارنامه یا پرونده تحصیلی دانش آموز، صرفا پدر دانش آموز به مدرسه مراجعه کند، توضیح داد: در ابتدا باید درباره این مورد به خصوص تحقیق شود. زیرا به طور طبیعی والدین که برای ثبت نام دانش آموزان اقدام می‌کنند، می‌توانند برای پیگیری امور فرزندان خود که از جمله آن‌ها گرفتن کارنامه یا پرونده تحصیلی است، به مدرسه مراجعه کنند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارائه کارنامه یا پرونده تحصیلی به پدر یا مادری که حضانت فرزند را به عهده دارد، گفت: در شرایطی که پدر و مادر از هم جدا می‌شوند، اگر انحصارا حضانت فرزند در اختیار پدر باشد، طبیعتا این موضوع شرایط خاص خودش را دارد.
حکیم‌زاده با اشاره به اینکه لزومی ندارد در شرایط عادی صرفا پدر به مدرسه مراجعه کند، بیان کرد: در شرایط عادی چنین اتفاقی نمی‌افتد. یعنی به گونه‌ای نیست که کارنامه صرفا به پدر داده شود. در حال حاضر و در وضعیت طبیعی خانواده‌های دانش آموزان یعنی چه پدر و چه مادر به راحتی به مدرسه مراجعه کرده و کارنامه‌ها را دریافت می‌کنند.
وی در واکنش به اینکه برای برخی مادرها پیامکی مبنی بر ارائه کارنامه صرفا به پدر ارسال شده است، گفت: این مورد که به مادر پیامک ارسال شده که پدر باید برای دریافت کارنامه مراجعه کند، احتمالا یک مورد خاص بوده که باید در جایگاه خود مورد بررسی قرار بگیرد و من تا جزئیات امر را ندانم، نمی‌توانم اظهار نظر قطعی داشته باشم.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: به طور کلی برای خانواده‌هایی که مشکلی ندارند و والدین از هم جدا نشده‌اند، هیچ فرقی بین پدر و مادر برای انجام کارهای دانش آموز از جمله گرفتن کارنامه وجود ندارد. این مورد را حتی می‌توانید از خیلی خانواده‌ها سوال کنید و ببینید مشکلی در این زمینه تاکنون وجود نداشته‌است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هر یک از پدر و مادرها می‌توانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.
عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش نیز در واکنش به این موضوع اظهار داشت: در بسیاری از مدارس روال به این صورت است که پدر و مادرها نسبت به دریافت کارنامه فرزند خود اقدام می‌کنند و مدیر مدرسه با شناختی که نسبت به خانواده دارد و می‌داند که با هم زندگی می‌کنند و مساله‌ای ندارند، پرونده یا کارنامه را به آن‌ها تحویل می‌دهد.
مدیر کل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش اظهار داشت: احتمال خیلی زیاد در مواقعی که مشکلی ایجاد شده یا منجر به جدایی شده است و حضانت دانش آموز در اختیار مادر قرار گرفته باشد، پرونده را به او می‌دهند. در غیر اینصورت در حالت عادی روال مدارس به این شکل که است که کارنامه به پدر یا مادر ارائه می‌شود.
اظهارات و توضیحات دو تن از مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کارنامه دانش‌آموز فقط در شرایطی به مادر ارائه نمی‌شود که پدر و مادر با هم مساله‌ای داشته باشند یا از هم جدا شده باشند، که سال‌هاست این مسأله وجود دارد و موجب اعتراض و انتقاد مادران شده است. بسیاری از آنها می‌گویند که هیچ مشکلی با همسران خود ندارند اما هنگام مراجعه به مدرسه، پرونده فرزندشان به آنها تحویل داده نمی‌شود و از آنها خواسته می‌شود که فقط پدر دانش‌آموز می‌تواند برای گرفتن پرونده مراجعه کند. /همشهری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا