اجتماعی

۱۵ هزار نفر تاکنون برای زیارت اربعین پیش ثبت‌نام کرده‌اند/ مشکل سامانه سماح برطرف شد

خبرمهم: یک ساعت پس از آغاز پیش ثبت‌نام اربعین، بیش از 15 هزار نفر در سامانه سماح آمادگی خود برای اعزام اعلام کردند. البته دقایقی سامانه سماح به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان از دسترس خارج بود که اکنون این مشکل برطرف شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سامانه سماح از ساعت ۹ صبح امروز برای پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی که شرایط لازم را دارند، باز شد. اما دقایقی بعد برای لحظاتی از دسترس خارج شد و عاشقان زیارت اربعین امکان پیش ثبت‌نام در این سامانه که تنها مرجع ثبت‌نام اربعین است، نداشتند.مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ما از هفته‌های گذشته برای پیش ثبت‌نام زیارت اربعین در سامانه سماح برنامه‌ریزی و پیش بینی‌های لازم را کرده بودیم، اظهار داشت: امروز پس از بازگشایی سامانه سماح در یک ساعت اول بیش از ۱۵ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کردند.

وی درباره دلایل اینکه بعضا خارج شدن از دسترس سامانه را اعلام می‌کنند، گفت: حجم مراجعه‌کنندگان به این سامانه و مشتاقان زیارت اربعین بالا است. اکنون این سامانه بدون مشکل در اختیار زائران است و امیدواریم تا پایان ثبت‌نام شاهد هیچ گونه مشکلی برای مشتاقان زیارت اباعبدلله الحسین( ع) در سامانه نباشیم.
به گفته رئیس کمیته اعزام ستاد اربعین، نوبت پیش ثبت‌نام در اعزام مؤثر است؛ به طوری که اگر کسی زودتر ثبت‌نام کرده باشد، در اولویت تشرف به عراق در ایام اربعین قرار می‌گیرد. بر همین اساس، بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین از همان ساعات اولیه به سمانه سماح مراجعه کردند. البته محدودیت زمانی در پیش ثبت‌نام از سوی کمیته اعزام ستاد اربعین اعلام نشده است. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا