اجتماعی

خشونت خانگی و مسائل بین زن و شوهر در صدر آمار اورژانس اجتماعی

خبرمهم: رئیس اورژانس اجتماعی کشور، گفت: خشونت خانگی، مسائل بین زن و شوهر و به طور کلی حوزه آسیب های مربوط به خانواده جدی ترین و اساسی ترین موضوعاتی است که در صدر آمار اورژانس اجتماعی قرار دارد و حدود ۳۸ درصد از آمار اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محمود علیگو در نشستی که امروز (۱۸ شهریور) در معاونت امور زنان و خانواده با فعالین سیاسی و اجتماعی حوزه زنان و خانواده تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مسایل جدی دختران فرار از منزل است که ما از آن به عنوان سومین آیتم آسیب زنان و دختران یاد می‌کنیم، معاونت امور زنان می‌تواند آموزشهای عمومی در سطح جامعه را با همکاری رسانه‌های کشور انجام دهد و حتی از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌توان در این راستا استفاده کرد.وی افزود: تا به امروز موضوع خشونت خانگی متوجه فرد خشونت دیده بود و ما با توجه به نکاتی که در مجلس طی یک سال گذشته بحث شد و با توجه به سخن مقام معظم رهبری که گفتند خانه باید برای زندگی زن امن باشد؛ طرحی را تدوین و موضوع را به سمت مرتکب خشونت چرخاندیم که اگر مورد حمایت قرار گیرد نتایج خوبی خواهد داشت.
علیگو “فرزندپروری” را یکی از مسائل جدی نیازمند آموزش به خانواده‌ها دانست و با بیان اینکه زن و شوهرها رابطه با یکدیگر را بلد نیستند، خاطرنشان کرد: در پاندمی کووید ۱۹ درگیری های کلامی و روانی خانواده‌ها که تا پیش از پاندمی در رتبه پنجم و ششم بود  به رتبه اول مسائل اورژانس اجتماعی تبدیل شد.
وی افزود: اینها نیاز به آموزشهای ارتباطی ساده دارد چراکه خانواده‌ها تنها آموخته اند کار کنند و  چگونه کنار هم زندگی کردن را نیاموخته‌اند. از سوی دیگر کودک آزاری از حوزه جسمی و جنسی به فضای روانی و عاطفی منتقل شده است و بچه‌ها تکیه گاه خانوادگی درون خانواده را از دست داده‌اند. بخشی از این مساله به مداخلات روانشناختی و بخش اساسی آن نیازمند ساخت های اجتماعی و الگوهای ساخت اجتماعی است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا