اجتماعی

نظام پزشکی مشهد: هیچ خانواده ای در شهر نیست که در آن مبتلا یا فوتی کرونا نداشته باشند

خبرمهم: مهم‌ترین اقدامی که باید انجام می‌شد و تمام دنیا هم بر اساس همین روش توانستند این بیماری را کنترل کنند، انجام واکسیناسیون فوری و همگانی بود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مشهد در وضعیت بحرانی و وخیم کرونایی قرار دارد، به‌طوری که شاهد کاهش سن متوفیان ناشی از کرونا در مشهد هستیم.علی بیرجندی‌نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در تشریح چگونگی وضعیت شیوع کرونا در مشهد گفت: متأسفانه همان طور که آمار افراد متوفی به علت کرونا نشان می‌دهد وضعیت مشهد بحرانی و وخیم است و هم‌اکنون خانواده‌ای را در این شهر سراغ نداریم که در آن تعدادی از افراد خانواده مبتلا و یا جان‌شان را به‌خاطر کرونا از دست نداده باشند.
او با اشاره به آمار جهانی شیوع کرونا افزود: متأسفانه مقایسه آماری در تعداد مبتلایان و تعداد متوفیان به علت کرونا حاکی از آن است که آمار ایران در مقایسه با آمار جهانی از نظر میزان مرگ‌ومیر و ابتلا فاصله قابل توجه‌ای دارد و در شرایط بسیار نامطلوبی نسبت به سایر کشورهای جهان به سر می‌برد، آمار‌های ما به لحاظ ابتلا و مرگ‌و‌میر به علت کرونا در صدر آمار جهانی قرار دارد.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که باید انجام می‌شد و تمام دنیا هم بر اساس همین روش توانستند این بیماری را کنترل کنند، انجام واکسیناسیون فوری و همگانی بود، همان‌طور که شاهد هستیم در بسیاری از کشورها با انجام واکسیناسیون فوری و به‌هنگام تمام مردم توانستند ماسک‌ها را بردارند و مردم به شرایط عادی زندگی خود بازگشتند، از همین رو انجام واکسیناسیون همگانی مهم‌ترین اقدام مؤثر در پیشگیری و کنترل کرونا است تا از این طریق بتوانیم چرخه بیماری را قطع کنیم، اما متأسفانه در این زمینه اصلا شرایط قابل قبولی را نداریم.
بیرجندی‌نژاد با تأکید دوباره بر انجام هرچه سریع‌تر واکسیناسیون شهروندان بیان کرد: اگر بخواهیم یک اقدام را به عنوان قدمی مهم در پیشگیری از کرونا نام ببریم که باید به‌درستی انجام شود، همین انجام واکسیناسیون فوری و سریع مردم است.
او تصریح کرد: تلاش برای واکسینه کردن سریع تمام آحاد جامعه ایران بهترین راه‌حل برای شیوع کرونا است، هر چند ممکن است روی این موج از کرونا واکسیناسیون زیاد تأثیر نداشته باشد، زیرا افراد بسیاری هم‌اکنون به کرونا مبتلا هستند و همین موضوع باعث دشوار شدن عمل واکسیناسیون عمومی است، اما تنها راه نجات و برون رفت از این شرایط وخیم انجام واکسیناسیون است. /عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا