اجتماعیسلامت

افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند

خبرمهم: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت، افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده، تزریق واکسن خود را به تعویق بیاندازند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر مسعود مردانی افزود: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و واجد شرایط تزریق واکسن هستند، باید واکسیناسیون خود را ۶ هفته به تعویق بیاندازند.وی ادامه داد: این امر شامل افرادی که دارای علایم ظاهری هستند نیز می شود و نباید واکسن بزنند.
مردانی تصریح کرد:‌ همچنین فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا ابتلا دارد، باید تست کرونا دهد و در صورت منفی بودن تست، بعد به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: افراد با تست کرونا مثبت اگر واکسن بزنند، اثر واکسن ضعیف تر در سیستم ایمنی بدن عمل می کند و آنتی بادی که در اثر ابتلا به کرونا در بدن تولید می شود به حداقل می رسد.
وی ادامه داد: وقتی فردی مبتلا به کرونا شد، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و مشغول ساخت آنتی بادی می شود و اگر این بیمار واکسن کرونا بزند سیستم ایمنی بدن مختل خواهد شد و واکسن نیز اثر کمتری دارد.
تا کنون افراد ۶۰ سال به بالا بر اساس فراخوان وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کرده اند.
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(سه شنبه) خواستار واکسیناسیون پنج گروه جدید و هدف شامل رانندگان، زندانیان، معلمان، خبرنگاران و دیابتی ها به میمنت عید غدیرخم شد.
تا کنون ۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۳۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۵۵۸ هزار و ۸۰۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۳۸ دُز رسید. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا