اجتماعی

فردی که ۳۰۰ کیلومتر آمده حاضر است جریمه و وارد مازندران شود!

خبرمهم: سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی این استان باید مجوز بسته شدن راه‌ها را بگیرد و اگر مردم بدانند که راه بسته است دیگر وارد نمی‌شوند، گفت: فردی که ۳۰۰ کیلومتر راه آمده حاضر است جریمه را بدهد و وارد شود اما این ۳۰۰ کیلومتر را دوباره باز نگردد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سرهنگ هادی عبادی با اشاره به اینکه ترافیک در محورها روان گزارش شده است، اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت کرونایی در محورهای مواصلاتی، این محدودیت ها تا چهارم مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.وی افزود: در طول اجرای طرح تا کنون بیش از ۷۰۰۰ خودرو به مبدا بازگردانده شده و نزدیک به ۶۰۰۰ دستگاه نیز اعمال قانون شدند.
سرپرست پلیس راه مازندران، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۹ هزار و ۹۷ دستگاه اعمال قانون شدند و ۲۵ هزار و ۷۵۵ دستگاه نیز به مبدا بازگردانده شدند.
وی افزود: وضعیت جوی در محورها در حال حاضر ابری آفتابی است و تنها ارتفاعات کندوان مه آلود بوده که توصیه می‌شود رانندگان به جلو توجه داشته و از مه شکن استفاده کنند.
سرپرست پلیس راه مازندران در توضیح خبرهای منتشر شده در رسانه ها و صدا و سیما مبنی بر ورود خودروهای پلاک های غیر بومی در استان، اظهار کرد: طرح ممنوعیت، مقرر بود در روز سه شنبه آغاز شود اما از روز دوشنبه شروع شد و مردم در محورها بوده و برخی وارد مازندران شده بودند.
عبادی افزود: همچنین بخشی از این ترافیک ورودی ناشی از افرادی بود که مازندرانی هستند اما مقیم استان های دیگر هستند و بخش دیگر مربوط به کادر درمان و پرستار ها بوده که پلاک تهران دارند و بخش دیگر نیز پلاک های تهران اما خوش نشین مازندران هستند که نمی توان جلوی آن‌ها را گرفت.
وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد این طرح محدودیت ها تا عید غدیر نیز تمدید شود گفت: تا وقتی که مردم خودشان نخواهند اتفاق خاصی در بحث ترافیک و اجرای محدودیت ها در راستای کاهش شیوع رخ نخواهد داد.
سرپرست پلیس‌راه استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر افزایش بیماران در سوش جدید و پر شدن بیمارستانها، اظهار کرد: دستور باز و بسته کردن مداوم راه ها بلاتکلیفی مردم را به همراه خواهد داشت و علوم پزشکی باید با هماهنگی ستاد کرونای کشور دستور بسته شدن راه ها را بگیرند، اگر مردم بدانند که راه بسته است دیگر وارد نمی‌شوند اما اینکه برخی مواقع راه بسته و مجدداً باز می شود هجمه هایی را ایجاد خواهد کرد.
عبادی ادامه داد: فردی که ۳۰۰ کیلومتر راه آمده حاضر است جریمه را بدهد و وارد شود اما این ۳۰۰ کیلومتر را دوباره باز نگردد و این هم طبیعی به نظر می رسد اما باید راه بسته باشد و تنها اجازه تردد به کامیونها و خودروهای ضروری داده شود تا از هجمه بیماری در مازندران کاسته شود.
وی در پاسخ به ایجاد تفاوت در نرخ جریمه برای خودروهای لوکس و غیره به جهت کاهش ورودی در استان، گفت: برخی خودرو ها حتی مبلغ ۵ میلیون تومان جریمه هم برایشان تعیین کننده نیست و با پرداخت این مبلغ هم مشکلی ندارند و این مهم نمی‌تواند برای آنها بازدارنده باشد و مردم خودشان باید به این فرهنگ‌سازی برسند که در شرایط اپیدمی از سفر پرهیز کنند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا