اجتماعی

۵۰۰۰ خودرو از مبادی ورودی استان مازندارن به مبداء بازگردانده شد

خبرمهم: سرپرست پلیس راه استان مازندران گفت: در تعطیلات اخیر تا این لحظه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون و بیشتر از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو به مبدأ بازگردانده شدند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سرهنگ هادی عبادی در ساری درباره آخرین وضعیت راههای ورودی و خروجی استان مازندران و تعداد جریمه شدگان و بازگشت داده شده به مبداء، اظهار داشت: از ساعت ۱۸روز دوشنبه بیست و هشتم خرداد ماه تا ساعت۷ صبح روز دوشنبه چهارم مرداد ماه با تدبیر سردار فرمانده محترم انتظامی استان تشدید اقدامات کنترلی نیروی انتظامی استان و پلیس راه استان در ۶ نقطه ورودی مازندران، به اجرا درآمد.وی افزود: بیش از ۱۰۰نفر نیروی پلیس راه و انتظامی در قالب ۳۰ واحد گشت به این ماموریت گمارده شدند، این چند روزه تا این لحظه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون و بیشتر از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو به مبدأ بازگردانده شدند.
سرپرست پلیس راه مازندران ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۸۴۹۸ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۲۵۳۱۴ دستگاه خودرو به مبدأ باز گردانده شدند.
عبادی در پاسخ به این پرسش که ضمنا” مسافران زیادی با پلاک های غیربومی در سطح خیابان‌ها و سواحل و تفرجگاه‌های استان دیده می‌شوند و گفته می‌شود که هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود و اگر هم شود، به صورت مقطعی است. آیا این موضوع صحت داره اگر خیر پس این‌همه مسافر با پلاک‌های غیربومی داخل مازندران چه می‌کنند، گفت: مشاهده تعداد محدودی از پلاکهای غیر بومی درسطح راههای استان ناشی از چند علت می باشد، تعدادی از این پلاکها کارکنان کادر درمان کشور و افرادی با داشتن بیمار و تعدادی هم از مالکان پلاک‌ها، مازندرانی‌های ساکن استانهای تهران، البرز و استانهای دیگر هستند که با مقاومت از بازگشت به مبدأ عامل اختلال در محل اجرای طرح می شوند.
وی افزود: این دست از پلاک‌های غیربومی، مازندرانی‌های هستند که در سال‌های گذشته با مدارک قانونی پس از اخذ پلاک‌های استان تهران در مازندران زندگی می کنند و یا افرادی که در مازندران املاک و سکونت فصلی دارند.
سرپرست پلیس راه مازندران ادامه داد: به همه موارد اعلامی پلیس راه و نیروی انتظامی استان با تدبیر سردار فرمانده محترم انتظامی استان با اقتدار مشغول انجام ماموریت کنترل ورودی ها هستند و این بی‌انصافی است که زحمات پلیس راه نادیده گرفته شود.
عبادی تصریح کرد: نکته دیگر اگر خودتان شهروندی مازندرانی باشید که کیلومترها و شاید بیش از صدها کیلومتر طی مسیر نمودید و وارد ورودی استان شدید آیا حاضر به بازگشت به مبدأ هستید؟ قطعا” با پذیرش اعمال قانون وارد استان خواهید شد، از این تعداد خودروها سرنشینان نیز به شکل پیر مرد و پیر زن و افرادی معلول و با شرایط خاص مشاهده می‌شوند که پلیس نیز با عواطف انسانی مواجه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در هر حال ما که در تاریخ فرهنگ غنی داریم تا همه باهم نخواهیم بدون اجبار، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، کار سختی برای پلیس با انواع ماموریت‌های جانبی پیش رو خواهد بود، توصیه آخر بنده به همکاران وزارت بهداشت و مسولیت ذیربط اینکه با رهاسازی و سخت‌گیری مقطعی و به لفظ عامیانه شل و سفت کردن، وضعیت سلامت زندگی اجتماعی مردم را به خطر می‌اندازیم. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا