اجتماعیسلامت

ورود یک استان شمالی به موج پنجم کرونا / آمار موارد بستری‌ ۳رقمی شد

خبرمهم: سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در یکی استان‌های شمالی گفت: در عرض 3 روز تعداد بیماران بستری کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه از ۲۱۴ نفر به ۲۷۶ نفر رسید که حدود ۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، آمار بستری روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های مازندران از روز یکشنبه هفته جاری با ورود ۱۰۳ بیمار سه‌رقمی شد و روز دوشنبه هم به ۱۱۰ نفر افزایش یافت.بررسی روند افزایشی آمار بستری ها نشان می دهد که مازندران با شتاب در مسیر سرازیری شیوع کرونا در حرکت است. چون کل بستری ها که روز ۳۱ خرداد ماه به ۲۹۵ نفر و کمترین میزان کاهش یافته بود، در روز هفتم تیر ماه به ۴۲۵ نفر افزایش یافت. این رقم به معنای افزایش ۷۰ درصدی آمار بستری بیماران کرونایی در طول تنها یک هفته است.
دکتر سیمین بابایی سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه موج پنجم به مراتب خطرناک‌تر از موج های قبلی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه استان های مختلف کشور از جمله تهران درگیر ویروس جهش‌یافته جدید شده‌اند، مازندران نیز از سوی ویروس های جهش یافته از نوع هندی و آفریقایی تهدید می شود.
وی ضمن انتقاد از عادی‌انگاری مردم استان نسبت به پروتکل های بهداشتی کرونایی  افزود: با ادامه این روند و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و میهمانی دادن ها باید منتظر پیک پنجم به مراتب سخت تر از پیک های قبلی باشیم.
دکتر بابایی نسبت به روند افزایشی کرونا در مازندران هشدار داد و گفت: در عرض سه روز تعداد بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۲۱۴ نفر به ۲۷۶ نفر رسید و حدود ۲۹ درصد افزایش داشت.
وی تاکید کرد:  افراد در صورت مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی حتی خفیف به پزشک یا درمانگاه کرونا مراجعه  و از حضور در جمع خودداری کنند.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر استفاده از ماسک در محل کار و مکان های عمومی، گفت: هرگونه عادی انگاری و کاهش حساست ها وضعیت شهرستان های استان را مجددا به سمت رنگ قرمز کرونایی خواهد برد.
در حال حاضر طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک، شهرستان آمل در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان قائم‌شهر، محمودآباد، نور، نکا و چالوس در وضعیت نارنجی و ۱۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا