اجتماعی

اولویت واکسیناسیون رانندگان تاکسی از ماه آینده

خبرمهم: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین اقدام‌ها درباره اولویت بندی واکسیناسیون رانندگان تاکسی پایتخت خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، “سید مناف هاشمی” در حاشیه آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه مترو شهرک آزمایش که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر راننده تاکسی، ۵ نفر راننده اتوبوس و ۱ یا ۲ نفر راهور قطار در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و خانواده‌های زیادی از آن‌ها نیز درگیر شدند که اگر در سطح کشور آمار بگیرید این آمار افزایش چشمگیر پیدا می‌کند و ما موضوع واکسیناسیون آن‌ها را از امروز در اولویت پیگیری قرار می‌دهیم.
وی بیان کرد: امیدواریم ابتدای ماه آینده واکسیناسیون رانندگان تاکسی را در اولویت یک قرار دهیم و از شرمندگی خانواده‌های آن‌ها در بیائیم.
مناف هاشمی افزود: کندی‌های زیادی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی می‌بینیم، زیرا کارگروهی که باید ۵۰۰ میلیون دلار نفت خام را به ارز و ریال تبدیل می‌کرد که کارخانه‌های خودرو ساز به کار تولید بپردازند ضعیف عمل کرده است اما ما هنوز پای قرار داد با خودروساز هستیم.

وی افزود: تهران نیاز به ۳۵۰۰ دستگاه واگن قطار با همین تعداد ایستگاه دارد تا سر فاصله قطار‌ها کاهش پیدا کند و کار پس از پیگیری‌های مداوم به نقطه خوبی رسیده است و تاکید من این بود در دو ماه باقیمانده از دوره مدیریت شهری ۴۲۰ دستگاه واگن را در قالب ۴ قرار داد ۱۰۵ دستگاهی منعقد کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: اگر بتوانیم ۱۰ هزار و ۵۰ دستگاه واگن را تامین کنیم تعداد مسافران ما در مترو به بالای ۵.۵ میلیون سفر می‌رسد.
وی افزود: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش هر ۴ ایستگاه خط شش که در منطقه ۲ واقع شده است به بهره برداری رسید و ارتباط خوبی می‌تواند با حوزه مرکزی تهران فراهم کند.
مناف هاشمی گفت: ۲۸۰ دستگاه پله برقی و ۶۲ دستگاه آسانسور را در این دوره مدیریت شهری در مترو نصب کردیم و تمام ایستگاه‌های ما برای معلولان و کم توایان آماده شده است.
وی بیان کرد: در چهار سال گذشته با دو ایستگاه که در ماه آینده افتتاح می‌شود سالانه ۸ ایستگاه افتتاح کردیم که رکورد بسیار خوبی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های مترو شهر تهران و حومه به ۱۴۰ ایستگاه رسانیده است، افزود: ایستگاه‌ها را از ۱۰ درصد تحویل گرفتیم تا ۷۰ درصد که پیشرفت عمده ایستگاه‌ها ۵۰ درصد بود، البته به این مفهوم نیست که عزیزان در گذشته فعالیت نداشتند و فعالیت آن‌ها قابل تقدیر است، اما همین ایستگاه شهرک آزمایش را در حد ۴۰ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و ایستگاه مدافعان سلامت زیر ۵۰ درصد پیشرفت بود.
او گفت: در مدیریت شهری کار ساخت ایستگاه‌های خط ده را آغاز خواهیم کرد و مدیریت بعد آن را تکمیل خواهد کرد.
سید مناف هاشمی افزود: در پایان این دوره امیدواریم ۲ ایستگاه دیگر و در شش ماه دوم سال نیز ۸ ایستگاه دیگر افتتاح می‌شود. /شبکه خبر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا