اجتماعیسلامت

خطر ویروس کرونای هندی؛ تهدیدی برای کشور

خبرمهم: وزیر بهداشت گفت: خطر ویروس کرونای هندی کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونای انگلیسی از غرب کشور وارد شد، اما ویروس هندی از مرز‌های جنوب، جنوب شرقی و شرق، کشور را تهدید می‌کند.
دکتر سعید نمکی در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: خواهش بنده این است که برای جلوگیری از ورود ویروس به کشور، استان‌های شرقی و جنوبی مانند خراسان رضوی به شدت مراقب ایاب و ذهاب مرزی خود باشند و باید دژ را محکم کرد، زیرا این استان از مناطق خطر محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: حاشیه شهر مشهد به علت وجود افاغنه از نقاط آسیب پذیر است و ساکنان حاشیه در پوست شهر در رفت و برگشت هستند و یک نفر مبتلا به این نوع ویروس جهش یافته می‌تواند جمعیت زیادی را درگیر کند.
وزیر بهداشت افزود: نیرو‌های بسیج و سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی به صورت ویژه برای کنترل بیماری بین افاغنه اقدام کنند و هیچیک از آنان به علت نداشتن کارت اقامت نباید از خدمات بهداشتی و درمانی محروم شود.
ویروس هندی چموش، قدرت سرایت بالا و بسیار خطرناک است، وچنان بلایی به سر هند و پاکستان در آورد که این کشور‌ها حتی چوب برای سوزاندن قربانیان کرونایی خود نداشتند.
دکتر نمکی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار افغان مبتلا به کرونا بدون کارت اقامت در کشور پذیرش شدند که با احتساب پیک چهارم این رقم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

آمار مبتلایان در هیچ جای کشور افزایشی نیست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: خوشبختانه هم اکنون کشورمان از موج چهارم کرونا عبور کرده است و آمار مبتلایان در هیچیک از مناطق کشور افزایشی نیست.
دکتر نمکی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته آمار مرگ و میر کشور در موج چهارم نسبت به موج سوم نصف شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس جهش یافته هندی و همچنین گسترش واکسیناسیون کشور وارد پیک جدید بیماری نشود.
وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش از تلاش‌های خالصانه کادر بهداشت و درمان، اقدامات پیشگیری و مراقبتی همکاران بسیج و سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی، خدمات بخش خصوصی و همچنین وفاق و همراهی همه مردم در تعطیلی کسب و کار‌ها و رعایت دستور‌های بهداشتی برای عبور از موج چهارم تشکر کرد.
دکتر نمکی گفت: اینجانب نذر کردم که اگر از موج چهارم کرونا عبور کنیم به خدمت آقا امام هشتم برسم و ابراز تشکر و ارادت خود را از عنایات حضرت به صورت حضوری اعلام کنم./صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا