اجتماعیسلامت

رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونای هندی

خبرمهم: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت و دقت در دستورالعمل های بهداشتی مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونای هندی است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر سیما سادات لاری در حاشیه بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بجنورد ، در ارتباط با اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از ورود کرونای جهش یافته هندی اظهارکرد: مهمترین اقدامی که تاکنون انجام شده بستن مرزها با بوده و مرزها به سرعت بسته و تحت کنترل درآمد و همچنان باید بسته باشد.

وی افزود: اما نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ویروس را نمی شود در یک جا نگه داشت و حتی در خود ایران ممکن است جهش هایی در ویروس کرونا اتفاق افتد.

دکتر لاری تاکیدکرد: بنابراین مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشت و آن را در دستور کار قرار داد رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا از ابتلا به این ویروس در امان ماند.

وی در ادامه در ارتباط با مراسم شب های قدر نیز بیان کرد: ستاد اجازه داده تا محدودیت های تردد برای شب قدر وجود نداشته باشد و افرادی که می خواهند در مراسم شب های قدر شرکت کنند با حضور دستورالعمل های بهداشتی حضور داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اما همچنان توصیه می کنیم تا مردم در خانه بمانند و در تجمعات حضور نیابند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی مراسم شب های قدر را دنبال و عبادت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در سال های گذشته نیز شاهد آن بودیم که صدا و سیما برنامه های خیلی خوبی برای مراسم شب قدر پخش کرد که می توان از این برنامه ها استفاده کرد.

دکتر لاری تاکیدکرد: در هر صورت حضور در هرگونه تجمعی ریسک خطر انتقال بیماری را افزایش می دهد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا