اجتماعیسلامت

تزریق واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون متوقف شد

خبرمهم: با افزایش نگرانی ها نسبت به خطر بروز لختگی خون ناشی از تزریق واکسن کروناویروس جانسون اند جانسون، مقامات آمریکایی توصیه کردند تا تزریق آن متوقف شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  مقامات بهداشتی در آمریکا روز گذشته (سه شنبه) توصیه کردند تا تزریق واکسن کروناویروس جانسون اند جانسون به دلیل نگرانی نسبت به خطر بروز لختگی خون متوقف شود. همچنین مدیران این شرکت داروسازی اعلام کردند که ارسال محموله واکسن به کشورهای اروپایی با تاخیر انجام خواهد شد.

از حدود هفت میلیون آمریکایی که تاکنون یک دوز از واکسن کروناویروس جانسون اند جانسون را دریافت کرده اند، شش زن ۱۸ تا ۴۸ ساله دچار نوع نادری از لختگی خون در مغز و افت پلاکت شده اند. همچنین یکی از آنان جان خود را از دست داده و وضعیت جسمی یک نفر دیگر نیز وخیم است.

مدیران این شرکت داروسازی آمریکایی اظهار داشتند: تصمیم گرفته شده است تا ارسال واکسن به قاره اروپا به تاخیر افتد.

مقامات ایالات متحده در حال انجام تحقیقاتی هستند که در نهایت می تواند منجر به اعمال محدودیتهای بیشتری مانند محدود کردن تزریق واکسن به برخی گروه های جمعیتی شود.

به نقل از ژاپن تودی، همچنین از افرادی که در مدت سه هفته گذشته واکسن کروناویروس جانسون اند جانسون را دریافت کرده اند درخواست شده در صورت مشاهده علائم سردرد، درد شکمی، درد پاها یا تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا