اجتماعیسلامت

مینو محرز: وضعیت تهران سیاه است؛ جهش ویروس کرونای انگلیسی سرعت بسیار بالایی دارد

خبرمهم: مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص آخرین وضعیت کرونا در پایتخت و اینکه آیا تعطیلی تهران می‌تواند از شیوع بیشتر جلوگیری کند گفت: «طبق آخرین اطلاعات به دست آمده وضعیت تهران سیاه گزارش شده است و جهش ویروس کرونای انگلیسی سرعت بسیار بالایی دارد که باعث شدن تعداد فوتی‌ها بیشتر شود.»

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص آخرین وضعیت کرونا در پایتخت و اینکه آیا تعطیلی تهران می‌تواند از شیوع بیشتر جلوگیری کند گفت: «طبق آخرین اطلاعات به دست آمده وضعیت تهران سیاه گزارش شده است و جهش ویروس کرونای انگلیسی سرعت بسیار بالایی دارد که باعث شدن تعداد فوتی‌ها بیشتر شود.»

عضو ستاد کرونا در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی تهران می‌تواند به کنترول این ویروس کمک کند ادامه می‌دهد: «توجه داشته باشید هر کشوری که توانسته این ویروس را کنترول کند از راه واکسیناسیون و قرنطینه بوده است و راه دیگری برای مبارزه با این ویروس وجود ندارد. در این خصوص روز گذشته در جلسه کمیته کرونا پیشنهاد دادیم که تهران را به مدت ۵ تا ۷ روز تعطیل کنند که منتظر هستیم مقامات دولتی خبر تعطیلی را اعلام کنند.»

معاون کل وزارت بهداشت نیز درباره ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور، امروز گفت: متاسفانه و با کمال تاسف از امروز ۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها قرمز شدند و مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسید و شهرهای آبی ما فقط به تعداد ۱۱ شهر است که کمتر از چند دهم درصد شهرها است.

وی افزود: متاسفانه برخی از محدودیت‌هایی که باید در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شود، هنوز به طور مناسب خصوصا در این دوره اعمال نشده است.

حریرچی با اشاره به برخی از این محدودیت ها، گفت: به عنوان مثال مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی.

وی تاکید کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و …، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و… باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و…، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و… همه در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند. اینها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند./عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا