اجتماعی

خاموشی برج میلاد همزمان با روز «ساعت زمین»

خبرمهم: چراغ‌های برج میلاد همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین»، به مدت یک ساعت شنبه (۷ فروردین ماه) خاموش می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه ‌در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیک غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند.بر این اساس برج میلاد تهران به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا و”بام فرهنگ و هنر کشور”، در حمایت از محیط زیست جهانی در این روز چراغ‌هایش خاموش می‌شود.

امسال نیز به روال سال‌های گذشته چراغ‌های این برج در تاریخ شنبه (۷ فروردین ماه) مصادف با آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه برای حفاظت از محیط زیست خاموش می‌شود.

صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در سوئیس تأسیس شد و این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط این صندوق جهانی از استرالیا آغاز شد. در این سال ۲.۲ میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا  تشویق شدند تا چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

به گزارش ایسنا، پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس، ‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، ‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۰ با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد آغاز شده است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا