اجتماعی

معاون وزیر بهداشت: احتمال نارنجی شدن کرونایی تهران وجود دارد

خبرمهم: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند موارد ابتلا و بستری در برخی شهرها از جمله تهران، ارومیه و برخی شهرهای استان بوشهر، ایلام و اصفهان صعودی است و احتمال نارنجی شدن برخی از این شهرها از جمله تهران وجود دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  علیرضا رئیسی روز سه شنبه افزود: در تهران افزایش تدریجی بستری های کرونا را شاهد هستیم. روند صعودی است و احتمال نارنجی شدن وضعیت کرونا در تهران، فیروزکوه، دماوند و شهر پیشوا وجود دارد. موارد بستری افزایش یافته و روند صعودی نگران کننده است.وی گفت: آخرین وضعیت کرونا در بسیاری از شهرها نگران کننده ست به عنوان هشدار اعلام می کنیم که رعایت پروتکل ها و پرهیز از سفر و دورهمی بسیار مهم است روند بستری کرونا در آذربایجان غربی و شهر ارومیه در حال افزایش است و احتمال قرمز شدن ارومیه وجود دارد. در خوانسار، گلپایگان و  کاشان صعودی است  و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن گلپایگان وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: در شهرهای آبدانان ، چرداول و دهلران در استان ایلام روند موارد ابتلا و بستری کرونا صعودی است و احتمال نارنچی شدن  آبدانان و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دارد باید به شدت مراقبت کرد. در اسان بوشهر نیز شهرها گنگان، گناوه وضعیتی خوبی ندارند و به سمت نارنجی پیش می روند. همین ایذه و بهبهان در استان خوزستان نیز روند صعودی دارند. در سقز، بانه و بیجار نیز روند کرونا صعودی است و احتمال تغییر رنگ دارند.

رئیسی گفت: در هر صورت تجربه بیش از یکساله نشان می دهد. سفرها عامل افزایش بیماری است. کسانی که به هر دلیل در شهرهای زرد و آبی سفر کردند متوجه باشند که دورهمی ها و عید دیدنی ها حتی بیش از سفر خطرناک است. مساله ای که باعث می شود افزایش بیماری صورت بگیرد. دورهمی در فضاهای بسته است اگر مجبور شدید دیداری صورت بگیرد جایی باشد که تهویه مناسب داشته باشد، در صورت امکان در فضای باز  دیدارها صورت بگیرد یا در جایی باشد که تهویه مناسب هوا وجود دارد. حتما از ماسک استفاده کنید تا با رعایت این اصول خطر ابتلا و انتقال بیماری کم شود گر چه به صفر نمی رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: سعی کنید در شهرهایی که به سمت قرمز و نارنجی شدن می روند سفر نکنید و اگر به این شهرها سفر کرده اید، به سرعت برگردید و این مناطق را ترک کنید. از شروع این پاندمی همواره توصیه کرده ایم از سفر رفتن پرهیز کنید. تجمع، تردد و تهویه نامناسب سه عامل اصلی افزایش شیوع کرونا و بیماری کووید۱۹ است. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا