اجتماعیسلامت

ابتلای ۶۰ هزار پرستار به بیماری کرونا در کشور

خبرمهم: معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان گفت: ۶۰ درصد نیروهای پرستاری به‌صورت مستقیم با بحث بیماری کرونا در ارتباط هستند، تاکنون حدود ۶۰ هزار پرستار در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  مریم حضرتی ۲۵ اسفندماه در ستاد مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه جان انسان‌ها است، بسیاری از کادر درمان حتی نتوانستند ماه‌ها خانواده خود را ملاقات کنند.معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های موفق در زمینه مدیریت بیماری کرونا بود و میزان رعایت پروتکل‌ها در این استان مطلوب ارزیابی می‌شود، اما در حال حاضر دغدغه وزارت بهداشت وقوع خیز چهارم کرونا در این استان است.

وی تاکید کرد: همجواری چهارمحال و بختیاری با خوزستان و مراودات مردم بین دو استان نگرانی وزارت بهداشت و درمان را تشدید می‌کند، همچنین وضعیت شهرستان سامان نیز به‌علت توریستی بودن و ۱۲۰ هزار مالک بومی نگران‌کننده است.

حضرتی با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم برای پیشگیری از موج چهارم کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شود، گفت: اگر این استان در وضعیت استان خوزستان قرار بگیرد توان مدیریت سخت است، نباید اجازه بدهیم مسئله خوزستان تکرار شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: معیشت مردم لطمه خورده است، اما هیچ موضوعی بالاتر از جان مردم نیست، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه در استان‌های پرخطر مانند چهارمحال و بختیاری جدی گرفته شود، این استان جزو ۱۴ استان پرخطر در کشور شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: سهل‌انگاری و عادی‌انگاری، استان خوزستان را در وضعیت وخیم قرار داده است، مردم باید خود از شهرهای خود مراقبت کنند، رفت و آمدهای بین استانی خطرآفرین است.

حضرتی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار پرستار در بخش‌های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد نیروهای پرستاری به‌صورت مستقیم با بحث بیماری کرونا در ارتباط هستند، تاکنون حدود ۶۰ هزار پرستار در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه امسال حدود ۲۴ هزار پرستار در کشور در سیستم بهداشت و درمان جذب شده‌اند، افزود: استخدام این حجم از نیروی پرستار بی‌سابقه است، اما هم‌چنان با کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی مواجه هستیم.

وی توضیح داد: امسال ۲۰۰۰ تخت آی سی یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شده است، بنابراین باید ۶۰۰۰ پرستار در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا