اجتماعی

مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری تا ۱۶ اسفند تمدید شد

خبرمهم: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰ تا روز شنبه ۱۶ اسفندماه خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، فاطمه زرین آمیزی روز چهارشنبه از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا روز شنبه ۱۶ اسفندماه خبر داد.

وی تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در مهلت دوم نام نویسی را ۴۴ هزار و ۵۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: این مهلت قرار بود ساعت ۲۴ امشب به پایان برسد که برای رفاه حال داوطلبان تا روز شنبه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org تمدید شد.

 جمع تعداد ثبت نام کنندگان به عدد یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۴۲ داوطلب رسیده است.

آزمون سراسری ۱۴۰۰ برای دوره های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

بر اساس مصوبه هیأت دولت، داوطلبان کنکورهای ۱۴۰۰ به بعد در صورتی که بعد از پایان مهلت ثبت نام، اقدام به نام نویسی در آزمون کنند، مشمول جریمه ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد که به خزانه دولت واریز می شود اما در تمام تاریخ های اعلام شده توسط سازمان برای ثبت نام که به صورت رسمی از طریق درگاه سازمان و رسانه های جمعی اطلاع رسانی شده و می شود، هزینه ای بابت تأخیر در ثبت نام وصول نشده و نخواهد شد.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۵۴ هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه برگزار می شود. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا