اجتماعی

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران/ پیش‌بینی بهبود وضعیت بارش در نیمه دوم اسفند

خبرمهم: مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش برف و باران همراه با رعد و برق، کشاورزان و دامداران توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار بارش در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز برای نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه برای برخی نقاط استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد بارش برف و باران انتظار می‌رود.

حقیقت از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قابل توجه دما به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی دامداران مناطق جنوبی سعی کنند از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

وی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان و زنبورداران گفت: با توجه به بارش‌های سیل آسا کندوداران مراقب آبگرفتگی کندو‌های حاشیه رودخانه‌ها باشند، همچنین کشاورزان مناطق جنوبی نسبت به پاکسازی زه کش‌ها اقدام کنند.

کاهش ۳۹.۱ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بارش‌ها گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای مهر تا ۴ اسفند، ۹۲.۲ میلی متر و در مدت مشابه سال قبل ۱۳۶.۴ میلی متر بوده که این امر کاهش ۴۴.۱ درصدی نسبت به سال قبل و ۳۹.۱ درصدی دوره بلندمدت را نشان می‌دهد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان‌ می دهد که بارش در تمامی استان‌ها جز البرز، همدان، قم و کهگیلویه و بویر احمد کمتر از نرمال است که انتظار می‌رود در نیمه دوم اسفند قدری کم بارشی جبران شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا