کنکور حذف نمی شود

خبرمهم: منصور کبگانیان گفت:کنکور حذف نمیشود بلکه توزیع عادلانه می شود و ۶۰درصد پذیرش به آزمون های نهایی بر می گردد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  امروز جلسه ۱۴۴ ستاد نقشه جامع  در شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد.منصور کبگانیان، دبیر جلسه و قائم‌ مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور درباره ماحصل این نشست گفت: در پیش از دستور اولین موضوع اقتصاد دانش بنیان و فن آوری بالغ در کشور مطرح شده است.فن آوری بالغ در اقتصاد کشور، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان نقش گسترده ای دارد.

او افزود: در آینده به این حوزه بیشتر توجه می شود. با سپاس از فعالیتهای ستاد مقابله با کرونا با همکاری مردم امید است دستاوردها بی ثمر نشوند‌.

دبیر جلسه و قائم‌ مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: اولین گزارش فناوری نانو مصوبات و عملکردها بود که در شورا به تصویب رسید و درصحن اصلی شورای انقلاب فرهنگی با حضور اعضای سه قوه اشکالات آن رفع و مورد ارزیابی قرار گرفت. قرار است افراد در ستاد نانو سندها را ارائه و گزارشات نهایی را مطرح کنند.

او ادامه داد: گزارشات خروج نخبگان و اجرایی سازی سند تحول آموزش و پرورش در حال کارشناسی است.

به گفته او بسیاری از افراد بر این باورند که در این شورا اسناد فراوان به تصویب رسیده است اما باید کم وکیف اجرای این اسناد مورد بررسی قرار گیرد همچنین از ریاست قبل مجلس در خواست شد تا جایگاه مالکیت صنعتی با اصلاح قوانین انجام شود اما این بند تا کنون مغفول مانده است.

کبگانیان گفت: آخرین گام این مقوله کنکور است که بزرگترین آسیب آن ادغام سنجش و پذیرش های آن بود البته این مقوله بعد از ۱۴۰۰نهایی می شود.

او بیان کرد: کنکور حذف نمی‌شود بلکه توزیع عادلانه می شود و ۶۰درصد پذیرش به آزمون های نهایی بر می گردد همچنین امتحانات نهایی رمزگذاری شده تا بیم انتشار سوالات برطرف شود.از وزارت آموزش و پرورش و اطلاعات اقدامات مناسب مطرح شده است.

کبگانیان ادامه داد: در دو سال اخیر امکان تقلب برطرف شده است. از دیگر اقدامات می‌توان به توزیع تصادفی سوالات و برش سربرگها اشاره کرد.

او افزود:مناسب بودن قواعد نمره گذاری تصحیح کنندگان بر اساس برگه راهنما و کدگذاری برقراری امنیت آزمون نیز مطرح شد.

این مقام مسئول گفت:نمرات امتحان نهایی برای سال آینده ۵۰درصد متوسط۲۵درصد دشوار و مابقی آسان است و نمرات از ۱۰۰ لحاظ می شود.این مقوله در قورت خود باقیست. /ایرنا

خروج از نسخه موبایل