اجتماعیسلامت

واکسیناسیون عمومی کرونا زمستان ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود

خبرمهم: رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونا با استفاده از توان داخلی و هم با خرید از دیگر کشورها تأمین می‌شود. زمستان آینده نیز واکسیناسیون عمومی آن شروع خواهد شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به نگرانی مردم درباره تأمین واکسن کرونا در کشور، گفت: کمیته علمی مقابله با کرونا در تلاش است تا نیاز کشور به واکسن کرونا را با کمک تولیدات داخلی و خرید از دیگر کشورها تأمین کند.

وی افزود: در این برنامه قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تأمین شود. واکسیناسیون عمومی نیز اسفندماه سال آینده شروع می‌شود.

به گفته رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. بهار و تیرماه سال آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند واکسن دریافت می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نیز نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن می‌زنند. در نهایت نیز در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰، همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه خواهند شد.

قانعی با اشاره به اینکه ۹ شرکت در حال تولید واکسن کرونا هستند، گفت: ۳ مورد از آنها به فاز بالینی رسیده‌اند. یک همکاری مشترک با کوبا داریم که این واکسن نیز در مراحل خوبی قرار دارد. به زودی واکسن مورد تأیید ایرانی به مرحله تولید نهایی خواهد رسید. پایگاه یونیسف، ایران را یکی از کشورهای سازنده و تولیدکننده واکسن کرونا معرفی کرده است./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا