اجتماعی

فردا برای تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه پایتخت تصمیم‌گیری خواهد شد

خبرمهم: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در خصوص احتمال تعطیلی دو روزه ای تهران در هفته جاری توضیحاتی داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره احتمال تعطیلی تهران در دو روز هفته آینده گفت: آلودگی هوای تهران به دلیل پایداری هوا شرایط خاصی را پیدا کرده و اقداماتی را هم در ۱۵ روز گذشته با محوریت استانداری و دستگاه‌های مطبوع دنبال کردیم، موثر واقع نشد.

وی افزود: ما فردا با دستور استاندار تهران قبل از ظهر جلسه‌ای را با تمام دستگاه‌های مربوطه در کمیته اضطرار درباره هوای تهران تشکیل خواهیم داد و تصمیمات مؤثری بعد از قرائت گزارش‌های دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: به هر حال شرایط خوبی را پیش رو نداریم و به نظر می‌رسد تا روز سه‌شنبه پایداری هوا ادامه داشته باشد و از شهروندان می‌خواهیم تا در کوتاه مدت با رعایت درجه حرارت خانه‌های خود رعایت کنند و موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های خود را کمتر بیرون آورند تا بتوانیم به بهبود شرایط استان کمک کنیم.

چراغعلی درباره تصمیم‌گیری در رابطه با فعالیت کارخانه‌های سیمان اطراف تهران گفت: این تصمیم در چند روز گذشته گرفته شد و به این کارخانه‌ها گاز منتقل شده است و به همین دلیل از شهروندان خواسته شده تا مصرف خانگی را کمتر کنند تا کارخانه‌های شهرک صنعتی را پوشش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر کارخانه‌های اطراف تهران فعال هستند و شاخص‌ها نشان می‌دهد با توجه به کنترل ماشین‌آلات سنگین و کارخانه‌ها توانستیم کمی شرایط را بهتر کنیم، اما هنوز شرایط ناسالم است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا