اجتماعیسلامت

واکسن این روزهای کرونا چیست؟

خبرمهم: یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که ماسک بزنند و فاصله را رعایت کنند احتمال گرفتار شدنشان کم است، اما اگر فردی ماسک بزند و در فاصله نزدیک کسی باشد که ماسک نزده و از قضا آن فرد مبتلا باشد، احتمال درگیری فردی که ماسک زده وجود دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، زهره آذرکار اظهار کرد: مهم‌ترین اصول پیشگیری از کرونا در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت اصول بهداشتی مانند شستن دست‌ها است.

وی افزود: بیماری از طریق ذرات آلوده به ویروس که از دهان بیمار خارج می‌شود، منقل شده و با سرفه و عطسه و صحبت کردن احتمال انتقال بیشتر می‌شود، اما از طریق هوای آلوده در محیط بسته نیز ممکن است انتقال یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد اینکه چه می‌شود که در صورت مواجه با بیمار کرونایی حتی با وجود ماسک نیز بیماری منتقل می‌شود، گفت: افرادی که ماسک بزنند و فاصله را رعایت کنند احتمال گرفتار شدنشان کم است، اما اگر فردی ماسک بزند و در فاصله نزدیک کسی باشد که ماسک نزده و آن فرد مبتلا باشد، احتمال درگیری فردی که ماسک زده وجود دارد.

آذرکار با بیان اینکه بنابراین همه باید ماسک بزنند و فاصله لازم را رعایت کنند، افزود: مطالعات جدید بیشتر در مورد اثربخشی داروهاست؛ در حال حاضر چهار نوع واکسن در دنیا برای این بیماری در حال استفاده بوده که اثر بخشی آن‌ها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تمام گروه‌های سنی در معرض خطر این بیماری قرار دارند، بیان کرد: افراد باید علائم سرماخورگی را جدی گرفته و اولین فکری که به نظرشان می‌رسد، ابتلا به کرونا باشد.

آذرکار یادآور شد: افراد باید با دیدن علائم خفیف در خانه مانده و استراحت کنند و اگر پس از ۱۴ روز علائم شدید شد حتما به پزشک مراجعه کرده و از بیمارستان و بستری شدن نترسند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا